אם אתם לא מכבסים את הבגדים החדשים שלכם לפני שאתם לובשים אותם, אתם חייבים לראות את זה!

אחת ההנאות שבקניית בגדים חדשים היא לרוץ הביתה ומיד ללבוש אותם.

אנחנו לא יכולים לחכות ללבוש את מכנסי הג'ינס החדשים או את החולצה המגניבה שבדיוק קנינו. אך הבגדים אומנם חדשים לגמרי, ונראה הכי נקיים שאפשר; המציאות היא שהם לא יצאו באותה השנייה מהמפעל וישר לקולב בחנות. הרבה מאוד אנשים התעסקו איתם לפני. זה אומר שהרבה מאוד ידיים נגעו בבד. וזה לא כולל את כל האנשים שמדדו את הבגד לפניכם.

מסתבר שזה כל כך גרוע שמחלות זיהומיות יכולות לעבור אליכם דרך הבגד, כמו גם כינים! את הדברים הללו אומר ד"ר דונלד בלסיטו, פרופסור ודרמטולוג באוניברסיטת קולומביה. הוא מוסיף שחובה(!) לכבש את הבגד, לפחות פעם אחת, אך הוא ממליץ לכבס אותו פעמיים ברוב הפעמיים. ד"ר בלסיטו אמר: "במושגים של היגיינה, זה דבר שבהחלט כדאי לעשות. במהלך תפקידי כדרמטולוג, ראיתי דוגמאות של דברים מוזרים, אז אני לא לוקח סיכונים".

אך מסתבר שיש עוד סיבה חשובה לכיבוס הבגדים לפני שאתם לובשים אותם: הצבעים והפורמלדהייד שמשתמשים בהם במהלך הייצור. זאת למעשה הסיבה המרכזית מדוע כדאי לכם לכבס את הבגדים החדשים.

מסתבר שאלו צבעי האנילין-אזו שמתמשים בהם כדי לצבוע בדים סינטטים. גם פריטים ללא קמטים משתמשים בפורמלדהייד שעלול לגרום לגירויים או משהו גרוע בהרבה אם אתם אלרגיים לזה.

אלו לא רק הבגדים החדשים שצריך לכבס, גם את הבגדים שכבר יש לנו. זה מיתוס שג'ינס צריך לכבס רק פעם בשבוע (או אפילו בכמה חודשים). אם תעשו בדיקת מעבדה את המכנסיים שלכם אתם תשטפו אותם מדי יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *