תגובות לפוסט: איך נפסיק את האלימות במגרשי הכדורגל? https://www.israsport.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%a0%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%a7-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%9e%d7%92%d7%a8%d7%a9%d7%99-%d7%94%d7%9b%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%92%d7%9c/ כל מה שמעניין ברשת Sat, 19 May 2012 01:43:02 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.3.8 מאת: לולק קליר https://www.israsport.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%a0%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%a7-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%9e%d7%92%d7%a8%d7%a9%d7%99-%d7%94%d7%9b%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%92%d7%9c/comment-page-1/#comment-52 Tue, 19 Oct 2010 18:44:35 +0000 https://www.israsport.co.il/?p=553#comment-52 איך יחמירו בענישה אם בכל המהומה ביציע לא שמו אזיקים אפילו על אוהד אחד? אם במקום לפרק אוהדים במכות ולדחוק אותם בכוח לכיוון היציאות השוטרים היו שמים אזיקים על כל מי שהפר את הסדר ומביאים אותו עוד באותו לילה בפני שופט-אז היה אפשר להעניש, להחמיר ולהרתיע. אבל הרבה יותר קל לדחוף את כולם בכוח ליציאות (הרבה יותר מסוכן מכל השלכת חפץ. הילסבורו, מישהו?), להעיף אותם מהאיצטדיון ובמילים פשוטות-להוציא אותם מתחום האחריות של כוחות השיטור במגרש. הרי כלל ידוע הוא ש"אם אתה לא בשטח האחריות שלי אז אתה לא הבעיה שלי, ואם אתה לא הבעיה שלי אז אין בעיה בכלל".

נכון שצריך להכשיר סדרנים מקצועיים ולהשאיר את המשטרה בכוננות בחוץ אבל לא זו היתה הבעיה אתמול. התערבות השוטרים היתה בהחלט במקום כי התנהגות הקהל הפכה אלימה ומסוכנת וזה מצב שמצריך התערבות כוח שיטור. אבל מה שווה ההתערבות המהירה אם אין להם מושג איך לבצע את תפקידם בצורה אפקטיבית? מה שווה הכשרת סדרן מקצועי אם אפילו לא הכשירו שוטרים מקצועיים?

לעצור אנשים במקום, לעצור אנשים לפי צילומי טלוויזיה (שהיו מאוד ברורים אתמול), להביא אותם למשפט ולהחמיר בענישה. ככה נלחמים באלימות, לא בעזרת אלימות.

]]>