אבא התרחץ בכל יום בשירותים הציבוריים – מה שהוא מסתיר ממשפחתו שבר לי את הלב לרסיסים

הצלם GMB Akash מבנגלדש מצלם את חיי היומיום של אנשים במדינה שלו. הוא יוצר פורטרטים וסיפורים נפלאים.

הוא זכה ביותר מ 100 פרסים בינלאומיים והתמונות שלו פורסמו במגזינים הנחשבים ביותר בעולם כמו נשיונל ג'אוגרפיק, ווג, טיים, ודר שפיגל.

זה סיפור על אבא. אבא שמעולם לא זכה ללכת לבית הספר. בכל יום הוא נלחם כדי להרוויח מספיק כסף כדי שהבנות שלו יוכלו ללמוד..

הנה הסיפור שובר הלב שלו:

מעולם לא סיפרתי לילדות שלי במה אני עובד. לא רציתי שהן יתביישו בגללי. כשבתי הצעירה שאלה אותי מה אני עושה, הייתי מספר לה בהססנות שאני פועל. 

לפני שחזרתי הביתה כל יום, הייתי מתרחץ בשירותים הציבוריים כדי שהן לא יקבלו רמז לגבי מה שאני עושה. רציתי שהבנות שלי ילכו לבית הספר, שיקבלו חינוך. רציתי שהן יעמדו עם כבוד מול אנשים. לא רציתי שאף אחד יתנשא עליהן או לא יכבד אותן כמו שעשו לי. אנשים תמיד השפילו אותי. 

כל אגורה שהרווחתי השקעתי בחינוך של הבנות שלי. מעולם לא קניתי חולצה חדשה, במקום קניתי להן ספרים. כבוד, זה כל מה שרציתי לעצמי. הייתי מנקה רחובות. 

יום לפני התאריך האחרון להרשמה לאוניברסיטה, לא הצלחתי לגייס מספיק כסף כדי לרשום את בתי. לא יכולתי לעבוד באותו יום. ישבתי לצד ערימת אשפה וניסיתי להסתיר את הדמעות בעיני. 

כל חברי לעבודה הסתכלו עלי אבל אף אחד לא ניגש לדבר איתי. נכשלתי וליבי נשבר. לא ידעתי איך לעמוד מול בתי כאשר תשאל אותי לגבי ההרשמה ברגע שאחזור הביתה.

נולדתי להיות עני. אני מאמין ששום דבר טוב לא יכול לקרות לאדם עני. אחרי העבודה כל המנקים ניגשו אלי, ישבו לידי ושאלו אותי אם אני מחשיב אותם כאחים. לפני שהספקתי לענות, הם נתנו לי את הכסף שהרוויחו באותו יום. 

כשניסיתי לסרב לכולם; הם אמרו לי, 'אנו נרעב היום אם צריך, אבל הבת שלך צריכה ללכת לאוניברסיטה'. לא הצלחתי לענות להם. באותו יום לא התקלחתי, חזרתי לביתי בתור מנקה רחובות'.

בתי בקרוב תסיים ללמוד באוניברסיטה. שלוש מהבנות שלי לא נותנות לי ללכת לעבודה יותר. הבת שבאוניברסיטה עובדת במשרה חלקית, ושלושת הבנות האחרות עובדות כמדריכות. אבל לפעמים היא לוקחת אותי למקום העבודה שלי., ומכינה לכל העובדים ארוחת צהריים. 

הם צוחקים ושואלים אותה מדוע היא מאכילה אותם לעתים קרובות כל כך. בתי אמרה להם, 'כולכם רעבתם בשבילי באותו יום על מנת שאני יוכל להפוך למה ומי שאני היום, לכן אני מתפללת שאני יוכל להאכיל אתכם בכל יום'. היום אני כבר לא מרגיש כמו אדם עני. למי שיש כאלה ילדים – הוא בחיים לא יוכל להיות עני! – אידריס.

הנה הפוסט המקורי של אידריס בפייסבוק:

לפעמים קל מאוד לשכוח את כל ההקרבות שהורים עושים עבור הילדים שלהם.

בבקשה שתפו את הכתבה החשובה הזו עם החברים והמשפחה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *