יורוליג או ליגה ישראלית? עונתה של מכבי תל אביב

גיא פניני, מכבי תל אביב יורוליגההכנות לעונת הכדורסל בעיצומן, ועדיין לא ברור איך מכבי תל אביב תיראה. דבר אחר ברור, מכבי תל אביב בנתה קבוצה על מנת לקחת את האליפות בארץ ולא כדי להגיע לשלבים הגבוהים של היורוליג. קבוצה עם סנטר אחד, שיכול לשחק כ – 20 דקות בערב לא תוכל להגיע לשלבים האחרונים של היורוליג.

לאחר שמכבי הפסידה 2 מתוך 3 האליפויות האחרונות בארץ והרגישה שהקהל המכביסטי האדוק מתחיל להתרחק, ולמעשה היא כבר לא נחשבת ל"קבוצה של המדינה" (כפי שבתקשורת אוהבים לכנות אותה) החליטו בהנהלה להפוך את הקבוצה ליותר ישראלית, והחזירו את ליאור אליהו וטל בורשטיין לאחר ניסיון ספרדי מוצלח יותר או פחות, החתימו גם את אלישי כדיר שלקח להם את האליפות במדי גליל גלבוע, וסגרו סגל ישראלי מצוין אשר כולל גם את דיוויד בלו (בלות'נטאל לשעבר), גיא פניני שמשנה לשנה משתפר וגם השנה צפוי להיות שחקן חמישייה אשר יציק ויצבוט ליריבות, יניב גרין, אשר לא ברור מה מצבו הבריאותי, אבל הוא יוכל לתת דקות טובות בליגה אם אכן יהיה בריא, וכמובן דרק שארפ הבלתי נגמר.

בגזרת הזרים החתימה מכבי תל אביב את ג'רמי פארגו המצוין, אשר היה אחד השחקנים הבולטים שנה שעברה במדי גליל גלבוע, השאירה את דורון פרקינס וצ'אק אידסון לעונה נוספת, ריצ'ארד הנדריקס חתם גם הוא לאחר עונה מצוינת במדי גראנדה הספרדית שם העמיד ממוצעים של 13.1 נקודות, 6.9 ריבאונדים ו – 1.4 חסימות למשחק. כמו כן, החתימה מכבי את ג'ף פוט הצעיר אשר מגיע הישר ממכללת קורנל, שם הגיע עימה בעונתו האחרונה לשלב ה – סוויט 16 בטורניר המכללות, וכמובן ההחתמה המרשימה של מכבי תל אביב היא סופוקליס שחורציאניטיס הידוע בכינוי "בייבי שאק", אשר מגיע מעונה בינונית באולימפיאקוס.

איפה הסנטר הנוסף?

מכבי בנו קבוצה של פורוורדים שמותאמת לליגה הישראלית, וגם אם היא לא תיקח את האליפות השנה, את הליגה היא תדרוס, שלא כמו בשנים האחרונות כאשר היא הפסידה מספר משחקים במהלך העונה הרגילה. הסגל הישראלי המצוין שיש לה, בתוספת זרים חזקים יחסית לליגה נותנים לה יתרון יותר גדול משנים עברו, ולמשחק האליפות היא אמורה להגיע בקלות.

אבל מה עם היורוליג?

מדברים במכבי תל אביב על החתמות של מספר שחקנים נוספים, אבל משום מה הם מדברים רק על גארדים. זה אומר לי שהם לא בונים קבוצה ליורוליג, כי עם סופוקליס שחורציאניטיס, יניב גרין מרותך, אלישי כדיר חסר ניסיון וריצ'ארד הנדריקס שהוא לא בדיוק סנטר אין למכבי תל אביב מה לחפש מול קבוצות כמו ריאל מדריד, אולימפיאקוס, פנאתנייקוס, ברצלונה, קאחה לבוראל, צסקא מוסקבה ושאר אריות הכדורסל האירופאי.

תמיד יש את ההרגשה שמכבי תל אביב מעדיפה לא לעלות שלב ביורוליג מאשר להפסיד אליפות בארץ, בניית הקבוצה השנה מוכיחה את הטענה הזו במיוחד. מכבי תל אביב בנתה קבוצה לליגה הישראלית על מנת לדרוס את הליגה ולהזכיר לכולם שאולי הם הפסידו 2 מתוך 3 האליפויות האחרונות, אבל שלא ישכחו מי היא אימפריית הכדורסל בישראל. אבל אם מכבי תל אביב לא תעלה משלב הבתים ביורוליג – למרות שיש לה בית יחסית קל, או אם היא תעוף בשלב הטופ 16? האם הקהל יקבל זאת בהבנה? או ששוב האדמה מתחת לרגליו של דיוייד בלאט תרעד?

אין ספק שמכבי תל אביב היא הפייבוריטית הגדולה לזכייה באליפות השנה, כמ בכל שנה בעצם, אך אל לה לשכוח שהמאמן שלקח ממנה את האליפות לפני שנה, עודד קטש, בנה קבוצה לא רעה בכלל בירושלים, ומה יקרה אם גם השנה מכבי תל אביב לא תיקח את אליפות הליגה? האם הצביון הישראלי שכל כך היה חשוב להנהלה ירד לטמיון, האם יאשימו את דיוויד בלאט בבחירת זרים לא טובים?

עונה מעניינת הולכת להיות עבור אוהדי מכבי תל אביב, ואם אתם שואלים אותי, מעניינת היא תהיה, ולא במובן החיובי.

לטורים נוספים בקטגורית כדורסל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

4 תגובות בנושא “יורוליג או ליגה ישראלית? עונתה של מכבי תל אביב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *