הועד האולימפי הבינלאומי נותן לגיטימציה לטרור ע"י אי קיום דקת הדומייה באולימפיאדה (דעה)

נושא דקת הדומייה לזכר 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 72 עמד ועומד על הפרק רבות בזמן האחרון. הישראלים רוצים דקת דומייה, הועד האולימפי הבינלאומי מסרב. אך האם אנחנו, בתור ישראלים, יכולים להבין את הסיבות לסירוב?

ז'אק רוגה, נשיא הועד האולימפי הבינלאומי, נתן 2 סיבות לאי קיום דקת הדומייה:

  1. בטקס הפתיחה יש אווירה שלא מתאים לערוך בה טקס זיכרון

  2. המדינות הערביות עלולות להחרים את המשחקים האולימפיים.

מיותר לציין שאלה סיבות מצוצות מהאצבע, וההרגשה היא שפוליטיקה מלוכלכת מסתכלת מלמעלה ומונעת את הטקס הכל כך חשוב הזה. יתכן וגם כסף רב מעורב בהחלטה. כולנו שמענו, וכולנו  מכירים את הסיפורים על השחיתויות הרבות במוסדות הענקיים הללו כמו פיפ"א וכדומה. מי יודע? אולי כסף קטארי הוא הסיבה לאי קיום דקת הדומייה.

אבל הועד האולימפי הבינלאומי חייב לקחת צד. או שהוא בעד שלום או שהוא בעד טרור. כאשר הועד טוען שהסיבה ל-אי קיום דקת הדומייה היא בגלל שהמדינות הערביות עלולות להחרים את המשחקים, הוא בעצם אומר – "אנחנו בעד טרור".  "אנחנו מעדיפים את רגשות המדינות ששונאות אתכם, שתומכות בהרג שלכם, ולכן לא נקיים טקס זיכרון באירוע הפתיחה של האולימפיאדה". הזוי ולא מובן.

הועד האולימפי הבינלאומי צריך להגיד למדינות הערביות – "אם תחרימו את המשחקים האולימפיים בגלל טקס הזיכרון לזכר 11 הספורטאים הישראלים – אתם לא רצויים במשפחה האולימפית". אחווה ושלום? הצחקתם אותי.

אני יכול להבטיח לכם שאם ההרוגים היו אמריקאים היו עומדים גם 2 דקות בכל אירוע פתיחה של אולימפיאדה. אבל מה לעשות שאפילו הנציג הישראלי בועד  – אלכס גלעדי, לא חושב שצריך לכבד את זכרם במרכז הבמה. שכל העולם ידע ויזכור. אז אם הוא לא יעזור למדינה שלו, מי יעזור?

אבל למרות האטימות האיומה של הועד האולימפי הבינלאומי, אני חייב לציין גם כמה נקודות חיוביות. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה הודיע באופן פומבי שהוא בעד קיום טקס הזיכרון באירוע הפתיחה, שדר הספורט המפורסם, בוב קוסטאס, שישדר את טקס הפתיחה לטלוויזיה בארצות הברית, אמר שכאשר המשלחת הישראלית תכנס לאצטדיון, הוא ישתוק למשך דקה, על מנת לכבד את זכרם של 11 הספורטאים.

אני בהחלט מקווה שההחלטה של הועד תשתנה, וכמה שיותר מוקדם. הסיבות שלהם מעליבות את התירוצים הכי גרועים, והטיעונים פשוט מגוחכים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *