מעלה את ריף הציפיות

אחד מכוכבי המחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורגל, היה ריף מסיקה, שחקנה הצעיר של הפועל ראשל"צ. בראיון לאתר "ישראספורט", מספר מסיקה על העונה ששינתה אותו, לצד שאיפותיו להמשך יחד עם השתלבותו במועדון מעיר היין, הכירו הרף של ריף.

הוא סומן כאחד הכישרונות הבולטים במחלקת הנוער של מכבי נתניה, מחלקה שממלאת בשנים האחרונות את שורות הקבוצה הבוגרת, ובהצלחה רבה.
ריף מסיקה, 22, בנו של כדורגלן העבר של המועדון, חיים, צמח במחלקה הצעירה של המועדון וניצוצות הכישרון שלו הביאו אותו עם השנים לככב גם בקבוצת הנוער המקומית. יכולתו הטכנית, לצד נתונים פיזיים שרכש במהלך השנים, הביאו אותו לבשלות על סף הכניסה לקבוצה הבוגרת.

מסיקה מעדיף שלא להרחיב בעניין, אך למרות שזכה למספר הופעות במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה, בעיקר במסגרת גביע הטוטו, שם ערך את גם את הופעת הבכורה בבוגרים (בגיל 17, נגד מכבי הרצליה), הוא לא הצליח להשתלב בתוך כל החבורה המוכשרת מעיר היהלומים ונדד לצורכי התפתחות במקומות אחרים.

עונת אשתקד, בא שיחק בהפועל הרצליה, מהליגה הלאומית, הייתה הטובה ביותר שלו בתקופת הבוגרים. "העונה הטובה בקריירה הקצרה שלי ללא ספק. שינתה לי את כל התפיסה והמחויבות כלפי המשחק", כך מגדיר מסיקה את מה שחווה בקבוצה הקטנה של הרצליה, תוך שהוא זוקף הרבה מיכולתו למאמנו בעונה החולפת, בני טבק, שחקן העבר של מכבי ת"א, "למדתי ממנו המון, והוא זה שנתן לי את הבמה למעשה", מסיקה מרעיף מילים טובות על מאמנו לשעבר.

הקיץ המשדרג

אותה עונה מוצלחת בליגה הלאומית, בה כבש שמונה שערים ובישל מספר מכובד של שערים גם כן, שידרגה את מסיקה למעמד של מבוקש, בטח בעת הנדידה הגדולה של כישרונות מקומיים לחו"ל. "היו לי הרבה הצעות הקיץ, אחרי העונה הטובה שחוויתי", הוא מספר. תחילה היה נדמה כי מסיקה יעשה את הדרך לבירת הנגב כאשר היה אמור לחתום בהפועל ב"ש, דבר שבסוף לא יצא לפועל. מסיקה לא בזבז זמן ונדד לעולה החדשה, הפועל ראשון לציון, לאחר שהרשים את הצוות המקצועי עוד מהעונה החולפת בה היו שותפים לאותה הליגה. "אני שמח להגיע לראשל"צ, מצאתי בית חם, ולמרות שאני רק חודשיים בקבוצה, אני מרגיש כאילו אני חלק מהקבוצה כבר הרבה מאוד זמן", נותן מסיקה חוות דעת על האווירה במחנה של הקבוצה מעיר היין, מרכיב חשוב ביותר בכל מועדון כדורגל ללא ספק.

יום כתום

עירוני ראשל"צ חזרה לליגה הבכירה לאחר שבע שנות היעדרות ומקווה לתקוע יתד בליגה הבכירה. הקבוצה שופעת צעירים מוכשרים תוצרת מקומית, אך גם כאלו שלא קיבלו במות במקום אחר ובוחרים להתפתח במועדון. לצד צעירים מקומיים ומוכשרים כמו גל ספיר וגיא משפתי, אפשר למצוא בנוסף למסיקה, צעירים כמו ליאור ברטקובסקי, תוצר מחלקת הנוער של מכבי ת"א, דור הלוי, שגדל בבני יהודה ואיתי אלקסלסי שהיה שותף לעונת העלייה, והושאל שוב מהפועל ת"א.

"המטרה העיקרית היא להישאר בליגה, יש לנו סגל מוכשר. אם נראה במהלך העונה שאנחנו במצב טוב יותר, אז גם נשאף בהתאם", מסיקה מנמיך ציפיות למרות פתיחת עונה עם ניצחון מרשים. "לא הופתעתי מהניצחון, היינו טובים במהלך משחקי האימון והקבוצה נראית מחוברת היטב", הוא מוסיף. מסיקה היה ממצטייני מחנה האימון, ואף כבש שער באחד המשחקים במחנה.

במשחק הבכורה שלה בליגה הבכירה לאחר החזרה מגלות ליגת המשנה, רמסה הקבוצה את בני סכנין בתוצאה 2-4, תוך תצוגה נהדרת של כדורגל, כשהניסיון שמביאים עימם הוותיקים בראשות אסי בלדוט (כבש צמד) ואוהד כהן מתחבר היטב עם השאפתנות הצעירה. "נתנו תצוגה מדהימה והוכחנו שיש לנו מה למכור בליגה", קובע מסיקה.

מבחינה אישית הייתה למסיקה פתיחה מרשימה, הוא חתום על שני בישולים, אך בעיקר הוכיח כי הוא יודע לנווט את המשחק, וגם להנהיג כשצריך, ושחקן שחתום על בעיטות חופשיות של קבוצה, זה אחד הסממנים לתכונות של מנהיג.

כולם חולמים על עתיד מתוק (בחסות התקשורת)

בעוד הציפיות של הפועל ראשל"צ הן לשרוד בליגה, מצפה מסיקה להשתלב היטב בחבורה הנבנית של ניסן יחזקאל, "אני מקווה לתפוס מקום של קבע בהרכב, להיות שחקן מוביל, להבקיע ולבשל שערים. העיקר לעזור לקבוצה כמה שיותר", נותן מסיקה חותמת לקשר החם שהוא מרגיש כלפי המועדון.

ועם זאת רף הציפיות של מסיקה לא עוצר בכתום של ראשל"צ. "כיום חצי עונה טובה מפתחת אותך. התקשורת משווקת אותך וזה מוסיף לך הרבה נקודות", הוא מסמן לעצמו את התקשורת כמי שעשויה לעזור לו בהתפתחות עתידית אולי אפילו מעבר לים. "חלום של כל שחקן להגיע לאירופה", הוא מציין פרט ידוע.

העתיד של ריף מסיקה נראה ורוד, עונת השאלה מחשלת, ופתיחת עונה טובה כבר העלו את הרף של ריף. בקרב אוהדים יודעי דבר של מכבי נתניה הוא סומן תמיד ככישרון גדול, ועצם העובדה כי לא זכה לקבל קרדיט מהווה מבחינתם פספוס, "סיכוי לחזור לשם תמיד יש, אך כרגע הראש שלי רק בראשל"צ", הוא אומר ומשאיר לאותם אוהדים נתנייתים תקוות לעתיד.

אם ימשיך לשמור על הקו ממחזור הפתיחה, לבשל, להניע ולקחת מנהיגות, מסיקה בהחלט יכול להסתמן כאחת מהפתעות העונה, דבר שיוביל אותו קדימה בבניית הקריירה. עם מועדון שמשלב וותיקים וגאה בצעירים, ויחד עם מאמן מוכשר כניסן יחזקאל, רף הציפיות של ריף עשוי להרקיע שחקים. אל תשכחו, הוא מגיע מעיר של יהלומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *