תנצלו את ההזדמנות

כדורגל שיראלי , פרשת הכדור המרכזיהכדורגל הישראלי קיבל הזדמנות נדירה לבצע ניקוי אורוות בעקבות פרשת "הכדור המרכזי". אז לפני שגם פרשה זו תישכח צריך לעשות מעשה. קריאה למשטרה להציל את הכדורגל בארץ.

מאז פרשת "הכדור המרכזי" עולים עוד ועוד חשדות ועדויות בנוגע לשחיתות בכדורגל הישראלי. המשטרה, במקום לנסות למנף את הפרשה לחקירת עומק, ולנסות להוציא את הכדורגל הישראלי מבוץ השחיתות ,מבזבזת את הזמן בזימון שופטים בכירים כמו לירן ליאני ואסף קינן בלי חשדות קונקרטיים וכך רק מגבירה את תחושת הייאוש בנוגע לכדורגל בישראל.

בזמן האחרון, גם בשיחות עם אנשים שקשורים לכדורגל, וגם מקריאת ראיונות בעיתונים, אין ספק שהכדורגל פה במצוקה קשה מבחינת טוהר המשחק. נכון, במשטרה יכולים להגיד שיש להם דברים יותר חשובים לעשות ובצדק, ובנוסף אין להם מספיק תקציב כדי לפתוח חקירה כוללת, אבל זה הזמן, אולי בשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל ואנשי ספורט בארץ לנסות לעשות מעשה, לגייס תקציבים ולהילחם בחולי שהורס לנו את הכיף מהספורט, הרי בסופו של דבר זה צריך להיות אינטרס של כולם, כולל הממשלה לנקות את הספורט ולגייס תקציב מיוחד לצורך נושא זה.

אני אמנם לא אוהד גדול של הליגה האיטלקית, אבל קברניטי הסרייה א, בהחלטה מעוררת הערצה החליטו לקחת את הענייניים בידיים ולפעול ביד חזקה נגד השחיתות בכדורגל, וחשפו שתי פרשות שחיתות ענקיות שהראשונה מבינהן אף הורידה את יובנטוס ליגה. אז אם אפילו באיטליה הגדולה עושים זאת, למה בכדורגל הישראלי פוחדים/לא רוצים לעשות את המעשה. להיכנס לעובי הקורה ולחקור לעומק אם יש מכירת משחקים בליגות הכדורגל בארץ?

תוסיפו לחקירות באיטליה את התקופה הנוכחית שניתן לכנות "אביב המכירות", בהרבה מאוד מדינות כמו פינלנד, דרום קוריאה, יוון, טורקיה, מתגלות ונחקרות מכירות משחקים וחשדות נוספים. זה הזמן שלנו גם בישראל להיכנס לטרנד העולמי ולנסות להגיע לעומק הבעיה. לפחות מבחינתי יהיה קשה מאוד לראות משחקים העונה בארץ בידיעה שחלקם מכורים, ואנשים יודעים זאת אבל בגלל בעיות כאלו ואחרות אין ניסיון להגיע לפיתרון.

למרות הקושי לחקור את הפרשה לעומק, המשטרה צריכה, לטובת כל ענפי ספורט בישראל להוכיח שהיא חזקה ומשקיעה מזמנה גם בספורט, ולהרתיע אנשים לבצע מעשים לא חוקיים. מבחינת דרך ביצוע החקירה, אני לא חושב שהמשטרה צריכה עזרה ממני, בטח יש להם אמצעים ורעיונות טובים יותר מההצעות שלי (חקירה ממושכת שתכלול האזנות סתר, סוכנים סמויים, סיוע מאנשי ספורט, ועדויות).

אם באמת ינסו להגיע לעומק הבעיה ובאמת תיפתח חקירה רצינית, היא בהחלט תוכל, גם אם לא להפסיק באופן סופי את הפעילות העבריינית בספורט, לפחות להפחית אותה במידה ניכרת ולהחזיר את אמון הקהל בספורט שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *