שיר כאב: על ההתבכיינות האין סופית של קבוצות הכדורגל והכדורסל של הפועל תל אביב (דעה)

הפועל תל אביב, כדורסל וכדורגל, מתקרבת להיות הקבוצה השנואה במדינה. אפילו יותר מבית"ר ירושלים. "הישג" בהחלט מרשים, ועד לאחרונה, נראה לא מציאותי.

להתבכיינות של קבוצת הכדורגל נחשפנו לפני כמה שנים, כשאלי גוטמן אימן את הקבוצה. הוא עזב לנבחרת והעניינים נרגעו בוולפסון. אלא שעם החזרה של יוסי אבוקסיס לקבוצת נעוריו גם חזרו הדמעות. פעם זה תבריזי ואחר כך "יוסי לא יכול להמציא שחקנים" כאילו הוא מאמן את הפועל טורען. הוא ידע איזו הפועל תל אביב הוא יקבל.

בכל אופן, גם אם לא יודה בזה, יש לו סגל שיכול לקחת אליפות. בסוף השבוע שוב חזרו הקיטורים נגד תבריזי. האבסורד הוא שאבוקסיס אמר בראיון שאחרי המשחק שהוא לא צפה בהילוכים החוזרים שהובילו לפנדלים לטובת הפועל חיפה. לא ראית אז מה אתה קופץ? כל זה לא הפריע לו לדבר בזלזול אל ועל השופט. בליגות מתוקנות כשמאמן מדבר ככה על שופט הוא מורחק לכמה משחקים. פה שקט כמו במשחק של הפועל עכו.

טעויות שיפוט קורות ויקרו. פעם זה נגדך ופעם טובתך. אין מה לעשות. האנשים שנוהגים לקלל את אמא שלהם הם בני אדם. כשהם טועים לטובתו אבוקסיס לא קופץ. לזכותו ייאמר שבאימון בתחילת השבוע אמר המאמן לשחקניו שצריך להפסיק עם ההתעסקות בשיפוט, כולל אותו. עכשיו נראה אם הוא והחניכים שלו יישמו את זה בשטח.

ביום ראשון נוסף שחקן חדש לטלנובלה המתמשכת – הפועל תל אביב כדורסל. במשחק מול ברק נתניה נשרקה עבירה לחובתו של ארז אדלשטיין והקהל האדום התחיל להשתולל. חפצים נזרקו למגרש, הסל זז באורח פלא והמשחק הופסק למספר דקות וחודש אחר כך.

זה לא הסתיים בזה ונמשך בהקנטות של יושב ראש חוג האוהדים של הפועל תל אביב לשופט, קרטון לפרקט ולקינוח – התבכיינות של אדלשטיין על השופט.

אין שום סיבה שקהל יפוצץ משחק בגלל עבירה טכנית שלא לרוחו. בטענות של אדלשטיין לשיפוט, הוא מצדיק את הקהל שהתפרע. עכשיו לשירי השואה ואיחולי המוות לשמעון מזרחי התווספה סתם התנהגות ערסית. דווקא כשהיה נראה שמצבה של הקבוצה משתפר בסקרים אחרי הפנינים של פניני, בא הקטע הלא מלוטש הזה. חבל, עוד מעט בחירות וצריך להאכיל לוקשים את העם.

כל זה גורם לשכוח מטדי והיציע המזרחי. הפעם הבית"רים באמת מקופחים כמו שהם אוהבים לטעון. כמו במקרה של הירושלמים, נראה שגם בעיר ללא הפסקה ובכי ענישה לא תעזור. איומים וקנסות מגיעים, אבל השגרה שהייתה נמשכת.

המוצא האחרון הוא קבוצת הכדורגל. אם אכן תראה דוגמא, אולי, רק אולי דברים ישתנו גם באולמות הכדורסל. אנחנו מדברים בסך הכל על ספורט. שתי קבוצות שמשחקות אחת נגד השנייה ומי שקולעת או מבקיעה יותר מנצחת. זה הכל. אין צורך לעשות מזה אירועים בסגנון של הפגנה אלימה ופרובוקציות. את זה אפשר להשאיר לפוליטיקה המלוכלכת.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *