רוג'ר פדרר או פיט סמפראס? מי הגדול מכולם?

במהלך השנים האחרונות עלתה השאלה מי שחקן הטניס הטוב ביותר בכל הזמנים. רוג'ר פדרר או פיט סמפראס?

לאחר שרוג'ר פדרר זכה בתואר הגראנד סלאם ה – 15 שלו אמרו שסופית הוא שחקן הטניס הגדול ביותר בכל הזמנים, אבל אני לא כל כך בטוח שזה נכון.
האם מספר זכיות בגראנד סלאם הוא המדד הנכון לקביעת השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים? לא בטוח. הרי זה לא כמו באתלטיקה שרצים מרחק מסוים. הרי זה ברור שאוסיין בולט הוא הספרינטר הגדול ביותר בכל הזמנים כי הוא סיים מרחק של 100 מטר בזמן המהיר ביותר, וזה ברור שמייקל ג'ונסון הוא אצן ה – 400 מטר הגדול ביותר כי הוא סיים את המרחק בזמן המהיר ביותר.
אבל בטניס קשה לקבוע כזה דבר. יש הרבה גורמים אחרים במשוואה ולכן אני לא חושב שכמות זכיות בגראנד סלאם צריכה להיות המדד. למעשה אין מדד, ואי אפשר לקבוע מי השחקן הטוב ביותר.
האם רוג'ר פדרר היה מנצח את פיט סמפראס? אני לא כל כך בטוח. אם שני השחקנים היו משחקים זה מול זה באותה התקופה אולי היה ניתן לקבוע מי שחקן טוב יותר – רוג'ר פדרר או פיט סמפראס. אבל הם שיקחו בתקופות שונות, מול שחקנים שונים.
משנת 2008 רוג'ר פדרר זכה ב – 4 תארי גראנד סלאם, רפאל נדאל לעומת זאת זכה ב – 5 תארים, כולל שניים בווימבלדון, מבצרו של רוג'ר פדרר.
לפני שנת 2008 יריביו הגדולים של רוג'ר פדרר היו אנדי רודיק ולייטון יואיט, אותם הוא ניצח מספר פעמים בגמרים שונים. האם אפשר להשוות את אנדי רודיק ואת לייטון יואיט ליריבים שהיו לפיט סמפראס בגמרים השונים? אנדרסה אגאסי, בוריס בקר, ג'ים קורייר וזו רק רשימה חלקית. פיט סמפראס התחרה מול חלק מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה של הטניס, אני לא חושב שאפשר להשוות את אנדי רודיק ולייטון יואיט לשמות כמו קורייר, אגאסי ואדברג. פיט סמפראס
זה נכון שרוג'ר פדרר אכן מחזיק בשיא הזכיות לתארי גראנד סלאם אבל לרפאל נדאל יש כבר 8 תארי גראנד סלאם, ועוד מספר שנים טובות לשחק. רוג'ר פדרר כבר לא דומיננטי כמו שהוא היה פעם, בעיקר בגלל שיש לו יריב ברמה גבוהה כמו רפאל נדאל, מה שלא היה לו בתחילת בקריירה שלו כאשר הוא זכה ברוב התארים שלו.
אז אני לא חושב שכמות זכיות בתארי גראנד סלאם היא מדד לשחקן הכי טוב בהיסטוריה, למעשה אין מדד מי הוא השחקן הטוב בהיסטוריה. אני רק ידוע שאם רוג'ר פדרר היה משחק בתקופה של פיט סמפראס הוא לא היה זוכה ב – 16 תארי גראנד סלאם.

בחזרה לקטגורית טניס
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

3 תגובות בנושא “רוג'ר פדרר או פיט סמפראס? מי הגדול מכולם?”

  1. מסכים איתך – אבל בני האדם אוהבים למדוד כמעט כל דבר ולכן הם ישוו בין השניים בכל מקרה גם אם זה לא רלבנטי כל כך.
    סמפראס אכן שיחק מול שחקני טניס ברמה גבוהה יותר מהשחקנים ששיחקו מול פדרר אבל זאת דיעה פרטית שלי ושלך ושל עוד כמה ואין לדעת עד כמה זה מייצג.
    אכן המדד הפשוט ביותר הוא כמה תארי גראנד סלאם יש לכל אחד מהם – זה הכי קל לאימות .
    מדוייק ? כמובן שהדיעות חלוקות.

  2. אני נאלץ לאכזב אתכם חברים אבל רוגר פדרר הגדול בכל הזמנים.
    כמות הזכיות מראה זאת ,והעובדה שהדור של פדרר כולל את נדאל שחקן שעוד שנתיים שלוש יתחילו להתעסק האם הוא
    השחקן הגדול בכל הזמנים רק מסבירה עד כמה פדרר בדור לא פשוט בכלל
    מקצועית ,שכלול המחבטים ,העוצמות , שיטות חבטת הספין הכל כך קשה להתמודדות וכל השאר פשוט לא היה קיים פעם
    ודבר אחרון לא לשכוח פדרר וסמפראס נפגשו פעם בווימבלדון אז פדרר ניצח ,מישהו זוכר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *