ראש חולה במיטה חולה

בהמשך ישיר לפחיתות האדירה במעמד המאמנים בישראל, כך חלה היתדרדרות באיכות בעלי הקבוצות בישראל. בשנים האחרונות, ובעיקר בעונה החולפת "זכינו" לחוות בעלי קבוצות שעושים שם רע לכדורגל יותר מהרמה המשוחקת, בעיקר ע"י הקבוצות שלהם.

האגו של אותם בעלי קבוצות הורס את המועדונים, שכנראה לא עושים בדיקה קודמת איזה סוג של אנשים מגיע לשלוט על המועדון האהוב שלהם. כמובן שלא כל הבעלים כאלו, אך מדובר על הרוב.

השנה קיבלנו מגוון של התבטאויות ומעשים שרק גרמו לנו לחשוב איך אנשים מוכנים לעבוד אצל אותם אנשים, והאם ההתאחדות פשוט נרדמה עמוקות במשמר על הקבוצות שרק סובלות. מפיטורי מאמנים הזויים לגמרי, למשל חטא ההיבריס במקרה של הפועל פ"ת, פיטורי מאמנים סיטונאית כאילו מדובר בסרט להשכרה. אצל סכנין, שם ההנהלה השערורייתית ביותר בליגה. ועד השפלות מאמנים ויציאה מכל מפרופורציות.

בליגה שלנו יש מספר בעלי קבוצות שעובדים במודלים מוצלחים והם חזי מגן ויענק'לה שחר. שני אנשים שצריך להוקיר אותם ולחפש עוד כמוהם.

הפועל תל אביב סובלת עד עכשיו מ – 2 שותפים שלא אוהבים אחד את השני, ועושים הכל כדי להרוס לאחר. המועדון בדרך להתרסקות ובמועדון נוצרו 2 מחנות ברורים, אלה שיפסידו כנראה יעזבו את המועדון. שחקנים לא זוכים לקבל בונוסים והבטחות בגלל שאף אחד מהבעלים לא רוצה לעמוד במילה של השותף שהבטיח את אותו סכום כסף.

כדי שלא נחזור על מקרי טביב-הראל או גאיידמק-אגייאר, ההתאחדות חייבת לבצע שינויים אדירים בכל מה שקשור לבעלות על קבוצה ותקציבים. מכיוון שהיו"ר של הארגון הוא ממש כמו אלה שעושים את הבעיות, כנראה שיקח זמן רב לתקן אותם.

אך לדעתי אלה פתרונות רצויים:

* לפני כל רכישת מועדון, יבדק אותו אדם המעוניין לרכוש והוא יצטרך לחשוף את כל עברו ומהיכן הרוויח את הכסף על מנת למנוע כניסת פושעים למיניהם לליגה. תבוצע פנייה למשטרה    לבדיקה האם יש התנהלות ו/או חקירה כנגד אותו אדם (על אחת כמה וכמה אם מדובר ברוכש זר).

* בזמן הרכישה יתחייב הרוכש המיועד למספר שנים מינימאלי בהם יהיה בעלי הקבוצה ובתום התקופה יוכל לעזוב או לרכוש (בעצם להאריך "חוזה") את המועדון לזמן בלתי מוגבל. רכישה ראשונה תהיה לפחות ל – 5 שנים לפחות.

* בפעם הראשונה בה יעביר רוכש המועדון את התקציב, תבוצע התחייבות תקציב לשנתיים לפחות.

* הרוכש יחויב לפרט ולהציג את השקעה המיועדת בנוער, ילדים, ובמטרות המועדון. ראיה כלכלית לטווח של 5 שנים לפחות.

* בעלי קבוצות יישבו אך ורק ביציע הכבוד ולא בספסל הקבוצה. בעל קבוצה רשאי לשאת רק בתפקיד הנ"ל ולא במספר תפקידים (למנוע מקרה תומר סיני).

* כל בעל קבוצה יוכל להיות בעלים של עד 2 קבוצות במצטבר (למנוע מעבר של בעלים כמו שחקנים).

* קנסות קשים לבעלי קבוצות שידברו בתקשורת בצורה אשר לא מכבדת את הענף.

במצב שנוצר, בו בעלי קבוצות מתנהגים בצורה מזעזעת לאוהדים שלהם, למאמנים שלהם, ומדברים בעיקר שטויות, חייבים שינוי מיידי.

לטור סיכום עונת 2010/11 – ליגת העל בישראל
לטור נותר רק להוריד את הכובע בפני אלישע
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *