קח לך קבוצה ובנה לה לול

עונת שיא שהובילה למקום בליגת האלופות, דווקא היא שאבה את כל הכוחות מטוטנהאם לקראת סיום העונה שעברה. זה הסתיים באובדן המקום בארבע הראשונות, ובניסיונות חוזרים ונשנים לניקוי אורוות. בינתיים רכש משמעותי לא הגיע, ותושבי שכונת טוטנהאם בצפון לונדון עסוקים בעיקר בלהשתולל

ברגעים רבים בעונה החולפת היה נדמה כי טוטנהאם היא הדבר הבא בכדורגל האנגלי. אלא שדווקא לאחר ההדחה בליגת האלופות על ידי ריאל מדריד, ובעיקר התוצאה הכואבת 5-0 בסיכום שני המשחקים הובילה את ה"תרנגולים" לדעיכה ביכולת ולאיבוד עשתונות מסוים שגרם לכך שהיא לא תהיה חברה בליגת האלופות בעונה הבאה.

כוכבם של גארת' בייל ובעיקר לוקה מודריץ' זהר, השניים הפכו למניות חמות בשוק הכדורגל העולמי. האחד שרף את הקו השמאלי במהירות בלתי רגילה, השני הפך לברומטר מרכזי לידו של רפאל ואן-דר וארט, אך הכישלון היחסי בהתברגות בארבע הראשונות מפנה אצבע מאשימה בעיקר לחוליית החוד הלא מרשימה של ה"תרנגולים".

תקועים בלול

הבעיה הגדולה הייתה כאמור חוליית חוד בינונית. ג'רמיין דפו שרק לפני שנתיים המטיר 18 שערים בליגה, ניפק רק ארבעה כאלו אשתקד, וכאשר פטר קראוץ' נחשב לאורך שנים כחלוץ משלים בלבד, ויכולתו של רומן פבליצ'נקו להשתייך לצמרת החלוצים עדיין מוטלת בספק, כמות של 13 שערי ליגה של השלישייה הזו יחד, גרמה להארי רדנאפ לנסות ולהיפרד מהם, או לפחות מחלקם הקיץ.

בנוסף אליהם חזרו מהשאלות שחקנים שלא בתוכניות כמו רובי קין, ג'ובאני דוס סנטוס ודיוויד בנטלי, וכשאת כולם מתקשים בטוטנהאם למכור, עיקר הבעיה היא לא כלכלית, אלא המקום בסגל, יתרה מכך לנוכח מגבלות "פייר פליי" החדשות.

ההישארות עם אותם עודפים לא רצויים מונעת מהספרס לצרף לעת עתה שמות רציניים לסגל, וזה לא שחסרים כאלו. פרננדו יורנטה, ג'וספה רוסי והולק הברזילאי הם אופציות התקפיות שישמחו להצטרף לקבוצה ברגע שיתפנה מקום בסגל, וכשהרכש הבולט הקיץ הוא השוער, בראד פרידל, בן ה-40, אפשר להבין את האכזבה בקרב האוהדים.

מלך התרנגולים

סיבה נוספת לדאגה עבור אוהדי טוטנהאם היא עזיבתו הצפויה של הכוכב, לוקה מודריץ' שנתן עונה טובה מאוד ויצר לעצמו מעמד של קוסם ביציעי ה"וויט הארט ליין", אך גם עיטר את פנקסי הרכש של מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, שמחפשות בדיוק שחקן מסוגו בכדי להשלים את הפאזל שלהן.

מודריץ' מבקש לשדרג את חוזהו בקבוצה לכל אורך הקיץ, באמצעות שכר שיא בתולדות המועדון שיגרום לו להרוויח 90 אלף פאונד לשבוע, ועם זאת הישארותו איננה מובטחת והוא עשוי להישלח בקרוב לצ'לסי בעסקה שתכלול גם את מעברו של יוסי בניון למדי ה"תרנגולים". בשבת האחרונה זכה מודריץ' לקבלת פנים מחממת ותשואות רבות, כשנכנס כמחליף במהלך משחק האימון נגד אתלטיק בילבאו הספרדית, דבר שיקשה עליו עוד יותר בקבלת החלטה לעזוב.

מודריץ' מניע את הקבוצה יחד עם ההולנדי המצוין, רפאל ואן-דר וארט, וכשבצדדים אמורה בעיקר המהירות המסחררת של בייל ולנון לשגע הגנות, אפשר בהחלט להבין את מנהלי הקבוצה שדחו כבר שתי הצעות עבור הכוכב הקרואטי, כשאפילו ואן-דר וארט עצמו נחלץ לעזרת ההנהלה ומפציר במודריץ' להישאר.

כל מה שנשאר

רדנאפ מחפש לחזק רק את החוד שלו, זאת מאחר ושאר מערכי הקבוצה נראים יציבים ומשובחים, ואינם מצריכים חיזוק משמעותי. בעונה החולפת גילתה טוטנהאם לקבוצות הפרמייר ליג את סאנדרו, הברזילאי הנהדר שיחד עם ווילסון פאלסיוס, ה"גרזן" מהונדורס (שגם הוא מקושר בלי סוף לעזיבה), יצרו חומה בצורה במרכז המגרש, ויחד עם גיבוי בדמותם של טום האדלסטון וסטיבן פינאר, חוליית הקישור של טוטנהאם היא אחת הטובות בליגה, וכזו שגם מספקת קבלות.

גם ההגנה של הספרס יציבה ברובה, למרות פציעות חוזרות ונשנות של הבלם, לדלי קינג. מייקל דוסון הולך מתפתח לבלם איכותי, סבסטיאן באסונג ויונס קאבול הם בלמים טובים, וויליאם גאלאס מביא ניסיון רב וגם בנואה אסו אקוטו משתבח בצד השמאלי. צד ימין אמור לקבל רוח חדשה עם הכישרון הנהדר של קייל ווקר שאמור לקבל הרבה יותר קרדיט העונה לנוכח הבינוניות של אלן האטון וצ'ורלוקה.

גם צעירים כג'ק ליברמור ובעיקר דני רוז צפויים לקרדיט מרדנאפ, גם לנוכח החוקים שמחייבים שיתוף של תוצרת מקומית.

כשחצי קבוצה מועמדות למכירה, ומנגד יש בה גם כישרון רב שמקומו מובטח, האיש על הקווים, הארי רדנאפ, צריך להניע את חבורת לול לעונה טובה שבסיומה תנסה להתברג שוב בין ארבע הראשונות.

עם פרידה מהבינוניים שבסגל וצירוף עתידי של חומר איכות לחוד, בהחלט אפשר לדרוש את הפסקת ההתפרעויות ברחבי לונדון, או לפחות לקוות שחבורת לול תוכל לשיר את "כתבו עליו בעיתון" בניחוחות הרבה יותר חיוביים.

2 תגובות בנושא “קח לך קבוצה ובנה לה לול”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *