פורמולה 1: זעזוע בפרארי

יו"ר  פרארי לוקה די מונטזמולו יעזוב את תפקידו בחודש הבא, כך הוא הודיע אתמול. די מונטזמולו כיהן בתפקדיו 23 שנים והיה אחראי להצלחות הרבות של החברה, הן בפורמולה 1 והן בשוק הרכב.

די מונטזמולו, ניהל את פרארי מאז 1991 האחרונות ונחשב לרוח החיה מאחורי הצלחתה האדירה בשנים האחרונות של החברה בשוק הרכב העולמי והן בפורמולה 1 . היצרנית זכתה בשמונה  אליפויות עולם ליצרנים (1999-2004, וב 2007 ובשנת 2008 )  ובשש אליפויות נהגים (מיכאל שומאכר מ2000 עד 2004 וקימי רייקונן ב2007).

לאחר התוצאה הגרועה ביותר של ענקית הפורמולה 1 העונה, בסוף השבוע במונזה, איטליה, הגרנד פרי הביתי של פרארי ,היחסים הרעועים בין מנכ"ל  פיאט סרג'יו מארקיונה ליו"ר פרארי צפו ועלו על פני השטח. (פרארי נמצאת בבעלותה של פיאט, ר.י)

שתי המכוניות של פרארי לא סיימו בפודיום, דבר המהווה אכזבה גדולה לאוהדיה הרבים, קימי רייקונן סיים תשיעי ופרננדו אלונסו לא סיים את המרוץ לאחר תקלה במערכת ההיברידית של מכוניתו. כבר ביום שני הכותרות באיטליה זעקו שסופו של די מונטזמולו קרוב. היום הם כבר בישרו על המאורע בהתלהבות:

אתמול כתבלוקה די מונטזמולו בהודעה הפרישה:

"זוהי סופה של תקופה נהדרת  ובלתי נשכחת של 23 שנים, הייתה לי הזכות לעמוד בראש החברה". סרג'יו מרקיונה יחליף את די מונטזמולו , שיעזוב את תפקידו ב13 באוקטובר.

 פרארי לא זכתה באליפות יצרנים מאז 2008 ונמצאת בעונה הכי גרועה שלה ב20 השנים האחרונות

בסוף שנות ה90' היצרנית האיטלקית זכתה לעדה כשמיכאל שומאכר הוביל את הקבוצה לשש אליפויות יצרנים רצופות.

בסוף השבוע די מונטזמולו התעקש וטען כי הידיעות על כך שיתפטר מתפקידו מאוחר יותר השנה אינן נכונות, הוא אף הוסיף כי יש לו חוזה לשלוש שנים והוא זה שיאמר מתי יעזוב.

מרקיונה ענה לו בכלי התקשורת: "אנחנו חברים טובים אבל ההצהרות שלו, אני לא הייתי אומר אותן בעצמי"

מרקיונה גם תיאר את אכזבתו מקבוצת הפורמולה 1 של פרארי כ"בלתי מתקבלת על הדעת" ואמר ש"הדבר לא נתון לדיון, חובה על פרארי לנצח במרוצי פורמולה 1"

בהודעתו היום הוסיף די מונטזמולו, שמכהן כיו"ר פרארי מאז 1991: "זו החברה הטובה בעולם והיה זה כבוד לשמש כמנהיג שלה. השקעתי את כל ההתלהבות והמחויביות שלי בחברה בכל השנים. יחד עם משפחתי, היא הייתה (פרארי) ועודנה הדבר החשוב בחיי".

תחת הנהגתו של די מונטזמולו , פרארי הגדילה את רווחיה בשוק יצרניות הרכב פי עשרה ושילשה את מכירותיה והפכה לאחד המותגים החזקים בעולם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *