סיכום עונת 2010/11 – ליגת העל בישראל

מאמני כדורגל בישראלבסדרת הכתבות הבאה אני אנסה לסכם את העונה האחרונה, מכל מיני זוויות. בין אם הטובים או הרעים. כאלה שלא שנשכח, וכאלה שנרצה לשכוח כמה שיותר מהר ולתקן את המעוות. סביר להניח שהאנשים שעומדים בראש, יתקשו ליישם פתרונות  מכיוון שהפתרונות כוללים עזיבה שלהם.

קווים אדומים חדשים – מאמני ישראל

מספר שנים מדברים על כך שמעמד המאמן בישראל הוא נמוך. השנה התוודענו לכמה הוא נמוך. ים המלח גבוה לידו. ברוב המקרים המועדונים והאנשים שגורמים למעמד המאמן להיות כה רע, בסופו של יום גם משלמים על כך בריבית. בין אם בירידת ליגה או עזיבת שחקנים ונטישת הקהל. העונה הזאת אפשר להגיד, הרעה מכולם. כמובן שאצלנו השיאים שנשברים בדרך כלל לרעה, ועל כן יש לחכות לעונה הבאה.

יובל נעים התמנה בתחילת העונה למאמן בני סכנין. קבוצה שמתנהלת ע"י חמולות והעובדה שעדיין לא נחקרו שם ע"י ההתאחדות מעלה הרבה שאלות. אחרי כחודש וחצי החליטו בסכנין שהמאמן לא מתאים להם. השאלה היא מדוע לא בשיחת ההכרות וההכנה לעונה, לא עלתה הבעיה שבגינה עזב. איך קורה שמגיע מאמן וההנהלה לא  מציבה את כל השאלות לגבי המאמן. זה יותר נראה שאפילו ראיון קבלה לא בוצע.

מאז החליפה סכנין כ 6 מאמנים העונה. איך הם מצפים שמאמנים יצליחו שם או ירגישו בנוח, כאשר השליפות הן מהמותן. סכנין תאבק על הירידה כל עוד זה נראה כך. בשלב מתקדם של העונה, אותו יובל נעים סגר בהפועל פ"ת שפיטרה את מחפוד, אליו נגיע בהמשך. הקבוצה שנראתה רע ובדרך לליגה השנייה. עלתה על הגל ונעים ושהביא שינוי, סלל את דרכה של הקבוצה להשארות כמעט בטוחה בליגה. הביקורות היו נלהבות והכל היה ורוד, אך לא בפ"ת. הנהלת הקבוצה שאין אחד שיודע מי באמת מנהל שם ומאיפה הכסף מגיע. החליטו שנעים לא מספיק והוחלט על פירוד הדרכים. הטענה של נעים היא כי תומר סיני החליט להיות הסמכות המקצועית. בעלי הקבוצה בעצם חושב שהוא מקצועי יותר מהאחרים. שיסתכל על המועדונים שבצמרת ויראה איך מנהלים קבוצה. האם שחר יקבע הרכב לאלישע? האם טביב יחליט מי ב 11 אצל גוטמן? סביר להניח שלא.

פ"ת העמידה מאמן קש ונכשלה קשות, הקבוצה חזרה למצב של ירידת ליגה וצברה לעצמה שם מאוד מאוד רע בעיני הרבה מאמנים ואנשי תקשורת. מאמן בכיר עם כבוד לא יגיע לאמן שם. אחד הקווים האדומים החזקים ביותר נחצו ע"י אשקלון והיו"ר התמהוני שלה. גיא עזורי מאמן הקבוצה, בתנאים די רעים וקשים, נלחם בתחתית הטבלה והיו"ר החליט לפטרו. אך מכיוון שלא רצה לשלם פיצויים ע"פ חוק החליט למנות מאמן מעל עזורי. המאמן סירב להתפטר כדי שיקבל את כספו כמגיע לו, אך אזגי החליט שהוא פשוט יגיע לאימונים אך לא יאמן בפועל. מה שקרה הוא שראינו את אחת התמונות המבזות ביותר בה מאמן הקבוצה לא מורשה לאמן את קבוצתו. אזגי קבע בכך שמאמן הוא כלום, אפס ושום דבר.  הביזיון הבאמת קשה לטעמי היה שמאמן אחר הסכים להגיע לאשקלון ובעצם לצחוק בפרצוף של קולגה שלו. מעניין איך מחפוד היה מרגיש אם זה היה קורה לו. איגוד המאמנים כשל כאן בצורה נוראית ובעצם הראה שאין לו כוח לכלום. הייתה חובה פה לקנוס את אזגי או לקבוע שגם אם עזורי יתפטר מיוזמתו, יחוייב אזגי רק על ההשפלה לשלם למאמן את שכרו עד סוף העונה.

פיטורי מאמנים הפכו שכיחים מאוד בשנים האחרונות. ישנם מספר רעיונות שיכולים לספר את המצב של המאמנים בארץ.

הראשון – הכנסת סעיף פשוט מאוד לכל המאמנים שבמקרה של פיטורים או התפטרות המאמן יקבל את שכרו עד סוף העונה/החוזה. מועדונים שלא יעמדו בכך, פשוט ישארו ללא מאמן מוסמך.

השני – חלון העברות. בדיוק כמו שחקנים, כך יהיה ניתן להחליף מאמנים בין חודשים יוני לספטמבר ובינואר.

הרעיון הוא שמועדונים יהיו קשיחים יותר לגבי המאמן אותו מחתימים ובאמת יבצעו בדיקה מקיפה לגבי איכותו והתוכניות שלו. לגבי מה שהוא יקבל מבחינת תקציב ומהם היעדים. לא יותר לחתום חוזה לחצי שנה.

לטור נותר רק להוריד את הכובע בפני אלישע
לטור לאן? לשום מקום !
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “סיכום עונת 2010/11 – ליגת העל בישראל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *