נגמרו הקלפים (לארגון השחקנים)

על פי פרסום של גידי ליפקין באתר one, החברה המפיצה את אלבום "הסופרגול" בחרה להתקשר ישירות עם שחקני הכדורגל. עד עתה, ההתקשרות החוזית הייתה בין החברה המפיצה לבין ההתאחדות לכדורגל וארגון שחקני הכדורגל בישראל.

לטעמי, ספק רב האם, מלכתחילה, הזכויות בתמונות השחקנים היו בידי ארגון שחקני הכדורגל. ספק דומה לעניין בעלות ההתאחדות בזכויות אלה. בכל מקרה, ולעניינו, הבוננזה הכלכלית (עבור ארגון השחקנים) הגיעה לקצה. בשלב זה, נראה כי לאור העובדה ש"הסופרגול" הוא ההכנסה העיקרית של ארגון השחקנים, ביטולו יוביל לביטול קיומו של ארגון השחקנים. לפחות במתכונת הנוכחית של מנכ"ל בשכר עתק.

על פי הפרסום באינטרנט, שחקני הכדורגל יזכו, כתוצאה מההתקשרות הישירה עם "סופרגול", להכנסה פסיבית של כ 1,500 – 3,000 ₪ לשנה. על פניו, הנכונות לבצע את השינוי הדרמטי בעבור סכום יחסית פעוט, מלמדת ששחקני הכדורגל הבינו כי התערבותו של הארגון מיותרת. מלבד הפגיעה הכלכלית מדובר בפגיעה תדמיתית אקוטית עבור ארגון שחקני הכדורגל, ויש שיגידו בעבור אריה אלטר. שוב, ספק אם יוכלו אלה להתרומם ולתפקד.

שקיפות מדומה

נראה כי הלחץ הציבורי לחייב את ההתאחדות בשקיפות מתחיל לתת פירותיו. ההתאחדות בחרה לפרסם כעת את "נתוני העברת כספים מהטלוויזיה לקבוצות" ואת  "פירוט זיכויים לעונת 2012/2013 ליגת על ולאומית". כך, טיפה אחר טיפה, ההתאחדות מנסה לתקן את העיוות ההיסטורי המתמשך של הסתרת המידע. חשוב להדגיש כי המסמכים הללו אינם מעניינים את אוהד הכדורגל הממוצע. וטוב שכך. מנגד, את הפרוטוקולים של הוועדות השונות, ישיבות מזכירות והנהלה בוחרת ההתאחדות שלא לפרסם. לעיתים מתפרסמות רק ההחלטות מאותן ישיבות. אך אין בהן להעיד על מה שקרה בישיבה.

דו"ח שטרוזמן

ההתאחדות החליטה לתקן את תקנון היסוד ולקבוע כי מעתה קבוצה מקצועית תוכל להירשם כחברה פרטית למטרות רווח. הדבר נועד להקל על אגודות הספורט לקזז הפסדים, הוצאות אל מול רשויות המס. כמו כן, ההתנהלות כחברה פרטית קלה יותר בהשוואה לחובות המשפטיים החלים על עמותה רשומה. לכאורה מדובר ברעיון חדשני וכובש. בפועל חלק מאגודות הספורט כבר מאוגדות משפטית כחברה בע"מ ולא כעמותה. לדוגמא, "קשר ספורט כדורגל בע"מ" (על גלגוליה השונים)  היא למעשה מכבי חיפה. מועדון הכדורגל א.ג. בית"ר ירושלים (2001) בע"מ. מדובר ברשימה חלקית בלבד.

תם היה חושב שאולי הדבר חמק מעיני הגופים הממונים. תם היה חושב שאולי מדובר באי הבנה ברישום. אדם רגיל היה מבין שגם קבוצת הפאר מכבי פתח תקווה מאוגדת כחברה פרטית בשם "מכבי פתח תקווה (2004) בע"מ".

כנס שלום הילד

מרגש עד דמעות לראות כיצד ההתאחדות דואגת לדור ההמשך, במסגרת ארגון כנס שנתי בנושא. בעבור 100 ₪ יוכלו "הורים של שחקנים… מאמנים, מנהלים וכל מי שספורט הוגן חשוב לו" לצפות לארוחת צהריים, ערכת הרשמה והשתתפות בכל אירועי הכנס. הקלקה על הקישור תפנה את הנרשם לאתר של ד"ר שלומית גיא. נכון, מדובר באותה "עוזרת מיוחדת בהתנדבות ליו"ר הוועדה" (ועדת זליכה), עליה העברתי ביקורת בפוסט קודם. עכשיו מתגלה כי בטרם התייבשה הדיו על אותן מסקנות הוועדה בדבר התנהלות ההתאחדות, החליטה אותה "עוזרת מיוחדת" לשתף פעולה עם אותו גוף. בקצרה, לפני כחודש השתתפה בכתיבת דו"ח נגד גוף מסוים, וכרגע מצויה בקשרים עסקיים (עדיין לא הובהרו טיבם) עם אותו גוף. אזהרה, במהלך ניסיון הרישום לכנס, נחשף האורח לרגע, בעל כורחו, לספרה של ד"ר גיא "אימפריה". איפה פרופ' זליכה ותיאוריית ניגוד העניינים שלו?

*הכותב הינו עורך דין המתמחה בדיני ספורט

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

3 תגובות בנושא “נגמרו הקלפים (לארגון השחקנים)”

  1. חבל שבשם ההגינות והשקיפות אתה לא מבקש תגובה מאותם אנשים שאתה מבקר בצורה רשלנית, כמעט ילדותית.

    כנס שלום הילד מתקיים זו השנה השלישית בשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל. הוא מציע מידע מקצועי וחינוכי למאמנים ומנהלים מכל ענפי הספורט בישראל ובצניעות אומר כי ניתן להרגיש שינוי משמעותי בשנים האחרונות במחלקות הילדים והנוער.

    אינני רואה ניגוד עניינים בהשתתפותי בועדת זליכה ובשיתוף הפעולה עם ההתאחדות לכדורגל. מבחינתי, המלחמה בין הצדדים ניזונה ומלובה על ידי אמצעי התקשורת. אני עושה ואמשיך לעשות כל שביכולתי למען הספורט בישראל.

    ה"קשרים העסקיים" לכאורה, שאתה מתאר, מסתכמים בכך שאני מפיקה ומארגנת את הכנס על חשבוני האישי, כאדם פרטי, לאורך כל השנים האלה, ללא ציפייה לתמורה.

    אני מזמינה אותך לשאול אותי כל שאלה שיש לך על ההתנהלות שלי. המייל שלי זמין לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *