נבחרת ישראל בכדורסל – עדיין לוהטת

נבחרת ישראל בכדורסלבמהלך סוף השבוע חשבתי על מה לכתוב. חשבתי לכתוב על המעבר של מאיר טפירו לאשדוד, חשבתי לכתוב על המינוי של גיא לוזון לנבחרת הצעירה, אבל לאחר שראיתי את המשחק של נבחרת ישראל בכדורסל נגד לטביה מיד שכחתי ממאיר טפירו או מגיא לוזון.

אני עוקב אחרי הכדורסל הישראלי מגיל 10 בערך, והרבה שנים לא ראיתי נבחרת שכל כך כיף לראות, נבחרת לוחמת, נחושה, רעבה וגם מאוד כישרונית. לבטח הנבחרת הכי כישרונית שהייתה לנו ב – 10 השנים האחרונות. אם כדורסל היה משוחק ללא סנטר אז לישראל יש את אחת הנבחרות החזקות באירופה, ולא בגלל הכישרון, אלא בגלל מכלול של דברים. לחימה, נחישות, כישרון, רעב.
אני לא משלה את עצמי ואומר שנבחרת הכדורסל של ישראל יותר כישרונית מסרביה, יוון, צרפת, ספרד או רוסיה, אבל מה שתמיד אפיין את נבחרת ישראל בכדורסל זו הלחימה והנחישות והפעם הלחימה והנחישות מתובלת בלא מעט כישרון.

לאחר שני משחקים נבחרת ישראל בכדורסל נראית מצוין. משחק ענק באיטליה (אחד המשחקים הטובים בשנים האחרונות של הנבחרת), משחק מצוין היום ביד אליהו מול לטביה.
כרגע הנבחרת מסתדרת ללא סנטר, אבל ביום שבת מגיעה ליד אליהו נבחרת מונטנגרו, נבחרת פיזית, גבוהה, עם הרבה כדורסל.
לנבחרת מונטנגרו יש שחקנים מצוינים מהשורה הראשונה באירופה. ניקולה פקוביץ' שחתם בקיץ במינסוטה טימברוולבס מה – NBA, גוראן יירטין (אקס מכבי תל אביב), וראנש הענק מפרטיזן בלגרד, ועומאר קוק המתאזרח. זהו משחק מאוד חשוב עבור נבחרת ישראל בכדורסל ואסור לה להפסיד אותו.
אבל לפני מונטנגרו יש את פינלנד ביום רביעי. הפינים תמיד עשו בעיות לישראל, ורק לפני כמה ימים הם ניצחו את ישראל בעתודה. הפינים אומנם לא מהנבחרות החזקות באירופה אך הם ידועים בקליעה המטורפת שלהם מהשלוש, ואם הם תופסים יום קליעה טוב, הם נבחרת שמאוד קשה לנצח אותה, לבטח בחוץ.

נבחרת ישראל בכדורסל נראית מצוין, ואם היא תשחק ביכולת הזו היא צריכה לנצח בפינלנד. עומרי כספי משחק כמו כוכב, יותם הלפרין כאילו אגר את כל הביקורות שהיו נגדו במהלך השנים ומוציא את הכל בטורניר המוקדמות, טל בורשטיין משחק כמו טל בורשטיין מלפני 5 שנים, ליאור אליהו אומנם קצת חלוד, אבל גם הוא משחק בסדר גמור, ואני מאמין שהוא רק ילך וישתפר, גיא פניני הוא גיא פניני, קליעות גדולות בעזרת זריקות מכוערות, דיוויד בלות'נטל משחק כאילו הרב גלויברמן נמל אותו לפני שבוע והפך אותו ליהודי פטריוט, יניב גרין אומנם מרותח כמו איש הפח מארץ עוץ אבל משחק כמו אריה (ולא הפחדן), יובל נעימי משחק מצוין, יוגב אוחיון נותן הגנה גדולה, ואורי קוקיה משחק כמו שחקן רוגבי במקצוע הלא נכון.

מחמאות מגיעות גם לצוות המקצועי של נבחרת ישראל בכדורסל. אריק שיבק, דן שמיר ועודד קטש.
אריק שיבק תמיד היה מאמן מצוין, היו לו שנים מצוינות בהולנד ובבלגיה, והוא נעזר בשניים ממאמני העתיד של הכדורסל הישראלי. דן "הלפטופ" שמיר, מנתח סטטיסטיקות בזמן אמת כמו אנאליסטים של חברת נייס, ועודד קטש קורא את המשחק יותר מהר מאשר צ'יטה רעבה שרודפת אחרי אנטילופה.
כל זה יוצר תלכיד מצוין עם הרבה ציפיות ותקווה שנגיע לאליפות אירופה ללא צורך בטורניר ההזדמנות האחרונה.

בחזרה לקטגורית כדורסל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

3 תגובות בנושא “נבחרת ישראל בכדורסל – עדיין לוהטת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *