נבחרת ארצות הברית באליפות העולם בכדורסל

בסוף אוגוסט תפתח אליפות העולם בכדורסל בטורקיה. הסיפור המרכזי של אליפות העולם בכדורסל הוא נבחרת ארצות הברית. לפני 3 שנים הרכיב ג'רי קולאנג'לו את נבחרת החלומות 2. הנבחרת השנייה הכי חזקה שהייתה לארצות הברית (הנבחרת הכי חזקה של ארצות הברית הייתה הנבחרת ששיחקה באולימפיאדת ברצלונה 92 עם מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, צ'ארלס בארקלי ושאר חברים). בנבחרת ארצות הברית ששיחקה באולימפיאדת בייג'ין שיחקו לברון ג'יימס, דווין וויד, קובי בראיינט, כרמלו אנטוני ועוד. ג'רי קולאנג'לו החתים את השחקנים הללו על מסמך התחייבות ל – 3 שנים, בציפייה שאותה נבחרת שהשתתפה באולימפיאדת בייג'ין תשחק גם באליפות העולם בכדורסל. מחויבות? לא בנבחרת ארצות הברית, לא אצל שחקנים שהמחויבות היחידה שלהם היא לדולר ולחשבון הבנק שלהם. ג'רי קולאנג'לו ויתר לשחקן אחד, ויתר לאחר, ולבסוף לא נשאר זכר לנבחרת שהחזירה את הזהב האולימפי לארצות הברית.

קולאנג'לו היה צריך להרכיב נבחרת חדשה. הנבחרת החדשה של ארצות הברית היא נבחרת מאוד צעירה, כאשר הכוכב הגדול שלה הוא קווין דוראנט הסקורר המצוין של אולקהומה ת'אנדר, שסיים את העונה שעברה כמלך הסלים  הצעיר בהיסטוריה של ה – NBA. שאר הנבחרת מורכבת רובה משחקנים משלימים טובים, מלבד אולי דרק רוז שנחשב לכוכב של שיקגו בולס.
למרות שאין כוכבים גדולים בנבחרת הכדורסל של ארצות הברית היא תמיד תהיה הפייבוריטית בכל טורניר בו היא משתתפת. השאלה איך הנבחרת הצעירה הזו תתחבר ואיך היא תתפקד כאשר היא תגיע לדקות הכרעה של משחקים בתוצאה צמודה. במשחק הגמר הבלתי נשכח בבייג'ין מול ספרד היה זה קובי בראיינט (מי אם לא הוא?) שלקח על עצמו את האחריות, מי זה יהיה בנבחרת הצעירה הזו?
קווין דוראנט כבר אמר שהוא לא המנהיג של הנבחרת, ושכולם יצטרכו לקחת מנהיגות.

לנבחרת ארצות הברית לא יהיה קל. נבחרת ספרד היא נבחרת חזקה מאוד (למרות שפאו גאסול לא ישתתף בטורניר), יש לה שחקנים מצוינים כמו מארק גאסול שנתן עונה מצוינת ב – NBA, קלדרון, סרחיו יול, רודי פרננדז, נבארו, והם יתנו להם פייט רציני על התואר.
השאלה המרכזית היא באיזו גישה נבחרת ארצות הברית תגיע לאליפות העולם בכדורסל. האם היא תגיע בגישה של – אנחנו רוצים להוכיח לעולם שגם בלי הכוכבים הגדולים אנחנו עדיין מספר 1?
או שאולי היא תגיע לאליפות העולם בכדורסל בגישה מזלזלת הכל כך אופיינית לכדורסלנים האמריקאים בטורנירים בינלאומיים?

מה שבטוח, תהיה אליפות עולם מעניינת מאוד, צמודה ומותחת. אפילו שהכוכבים הגדולים לא משחקנים.

זהו סגל הרחב של נבחרת ארצות הברית לאליפות העולם בכדורסל:
טייריק אוואנס, צ'אנסי בילאפס, דרק רוז, קווין דוראנט, רודי גיי, ראז'ון רונדו, או ג'יי מאיו, ברוק לופז, ראסל ווסטברוק, אנדרה איגודלה, למאר אודום, ג'ראלד וואלאס, אריק גורדון, דני גריינג'ר, רובין לופז, טייסון צ'אנדלר, קווין לאב, סטפן קארי, ג'ף גרין.

בחזרה לקטגורית NBA
בחזרה לקטגורית כדורסל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

3 תגובות בנושא “נבחרת ארצות הברית באליפות העולם בכדורסל”

  1. יהיה רק מנהיג אחד בדקות ההכרעה וזה צ׳ונסי הקשיש שישקח את הכדור. דרך אגב הוא יחטיא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *