מלפפונים ושאר ירקות – חלק 3

חלון העברות יצא לדרך. בספרד השוק נפתח בסערה, באנגליה הוא עדיין מנומנם, בגרמניה מחתימים מציאות תוצרת הארץ כמו שכטר וורמוט, ובאיטליה הכול בהליכי בנייה. חלק שלישי ואחרון של שחקנים שעתידים להטריף את השוק. מה שבטוח, זהו לא סוף עונת המלפפונים.

דימיטרי פאייה

הקיצוני בן ה-24 של סט. אטיין הצרפתית עשה עונת פריצה אדירה והיה למעשה לכוכב הקבוצה. בהתאם לכך פאייה זכה גם לערוך הופעות בכורה במדי הטריקולור הצרפתי. הוא טכני מאוד וגם מהיר, ובטח זכור לאוהדי הפועל ת"א מצמד המפגשים נגד סט. אטיין בגביע אופ"א לפני כשלוש שנים. בעונה הקרובה הוא כנראה יככב על מגרשי הפרמייר ליג. צ'לסי וליברפול הביעו בו עניין.

קווין גאמיירו

נולד באותו השנתון של פאייה ונתן גם כן עונה שהעלתה את מניותיו באופן ניכר. החלוץ תוצרת מחלקת הנוער של שטרסבורג פרח במדי לוריין הצנועה והוביל אותה למקום השביעי ולמיקום הכי גבוה בתולדותיה בליגה הצרפתית הראשונה. כמו קודמו גם הוא זכה להופעות בכורה אצל לורן בלאן בנבחרת. גאמיירו היה תמיד כישרוני, וכנראה שהעונה הזו חומר הגלם לוטש סופית. זה הזמן לעבור, בספרד ואיטליה קוראים לו. קווין גאמיירו - כדורגלנים צעירים מאירופה

אבר באנגה

קשרה האחורי של ולנסיה נתן פשוט עונה מעולה. סוף סוף מימש את הציפיות וכישרונו התפרץ וההשוואות לדמוי פרננדו רדונדו בנבחרת ארגנטינה כבר החלו להופיע. בינתיים באנגה בן ה-22, מחפש להתקדם, והוא צפוי ללבוש את מדיה של אינטר בעונות הקרובות.

מוסא סיסוקו

סיסוקו בן ה-21, הוא עוד תוצר צרפתי. הקשר המצוין של טולוז הגיע בעקבות הצטיינותו גם למדים הלאומיים של צרפת וכבר הספיק לערוך למעלה מ-120 הופעות בליגה הצרפתית הבכירה. הוא זכה אשתקד להתעניינות מהגדולות של אירופה, באיירן, אינטר וגם מנצ'סטר סיטי, בעונה הבאה, ולאחר שכנראה מיצה את עצמו בבינוניות של טולוז הוא חייב להתקדם שלב.

חואן מאטה

הספרדי הוא כנראה השם המוכר יותר מהרשימה עד כה. תוצר מחלקת הנוער של ריאל מדריד וכוכבה של ולנסיה בהווה הספיק להרשית גם במדי אלופת העולם מספרד. מאטה חווה עונה מצוינת בולנסיה כחלוץ קו שני או כקיצוני. ברצלונה, ליברפול ומנצ'סטר סיטי בעקבותיו וכנראה שהספרדי המצוין ינטוש את ה"מסטאייה" בתמורה לסכום הולם של 20 מיליון יורו שולנסיה תקבל עבורו.

אריק לאמלה

הארגנטיני הצנום בן ה-19 הוא כוכבה של ריבר פלייט. לאמלה שמאלי ברגלו, דריבליסט בחסד וטכני לאין שיעור. למרות גילו הצעיר הוא מהווה מקור משיכה לרבות מקבוצות הצמרת האיטלקיות לאחרונה. מילאן, נאפולי, יובנטוס כולן כבר סימנו אותו כיעד עתידי לרכש לקיץ הקרוב.

באלאש דז'ודז'ק

חובבי הליגה ההולנדית ודאי מכירים את ההונגרי של פ.ס.ו איינדהובן, דז'ודז'ק הוא הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. הקשר המכונן בן ה-24, הגיע מדברצני ב-2008 וכבש עשרות שערים עבור האדומים-לבנים מה"פיליפס ארנה". בעל בעיטות תותח ומככב גם בנבחרת ההונגרית. לאחר הכישלון של איינדהובן העונה צפוי דז'ודז'ק לענות בחיוב לאחת מהקבוצות שחושקות בו. יובנטוס, אברטון, ליברפול, ארסנל ואתלטיקו מדריד הן רק חלק מהמביעות עניין.

ג'ורג'יניו ווינאלדום

למרות השם מדובר בהולנדי יליד רוטרדם. ווינאלדום בן ה-20 הוא בין נקודות האור הבודדות בעונה הנוראית שחוותה פיינורד. בגיל צעיר התגרשו הוריו והוא החליט להישאר בעיר ילדותו למרות מעבר האם לאמסטרדם. כנראה שווינאלדום צדק מאחר ואת הכסף שירוויח בשנים הבאות הוא יעניק בחום לסבתו אשר גידלה אותו. צ'לסי, ריאל מדריד, ליברפול, ארסנל ומילאן הוזכרו כבר בנוגע להולנדי הצעיר. אם נותנים לי להמר הייתי הולך דווקא על ארסנל של ונגר שיכול לטפח את ווינדאלום ולהביאו לרמות הגבוהות ביותר.ג'ורג'יניו ווינאלדום - כדורגלנים צעירים מאירופה

חלון העברות נפתח כאמור בקול תרועה בעיקר מכיוון חצי האי האיברי בספרד. זהו הזמן בו שולפים פנקסים ורושמים סכומים נכבדים עבור אותם הכישרונות שחלקם הוזכרו בסדרת הכתבות הזו. בינתיים אתלטיק בילבאו כבר החתימה כישרון גדול שהיה אמור להופיע באחת מאותן הכתבות, אנדר הררה, קשרה של סארגוסה בעונה החולפת ושחקן עם עתיד זוהר. עוד ראויים לציון הן אספניול עם צירוף של חואן אלבין האורוגוואי של חטאפה, וסביליה עם צירופם של פיוטר טרוכובסקי הגרמני, ומאנו דה מורל הספרדי המצוין של חטאפה. כפי הנראה לא יהיה רגע דל בתקופה הקרובה. תבלו.

 

לטור מלפפונים ושאר ירקות
לטור מלפפונים ושאר ירקות – חלק 2

לטורים נוספים של גיא גלבוע
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “מלפפונים ושאר ירקות – חלק 3”

  1. פיינורד בכלל הפכה לקבוצה שמפוצצת בעתיד, עם מעט מאוד הווה (כמו שהראתה התבוסה לאיינדהובן באמצע העונה), למרות שיפור בחלק השני של העונה.
    אפשר לציין משם גם את לוק קסטאניוס שכבר נרכש ע"י אינטר, לירוי פר שכבר ערך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת, לואיג'י ברוינס שמשחק בסקוצה הבוגרת כבר מס' שנים, דייגו ביססוואר וקלווין לירדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *