מכבי חיפה תיזהרי

הרחק מעין הזרקורים ובליגה שידועה בעיקר בגלל שחיתות, גאורגי חאג'י והקבוצות של בוקרשט, נמצאת לה קבוצת אוצלול גאלאצי האלמונית שני מחזורים מאליפות בלתי נתפשת . איך? עם מועדון שכינויו “steel”, מאמן קשוח עם משמעת ברזל כיאה לשם המועדון ושחקנים שנאמנים לקבוצה כנראה שהכל אפשרי. האם זו הקבוצה שתפריע לנציגתנו הישראלית בליגת האלופות?

מעניין אם אי פעם נזכה לכאלו מחזות מהשחקנים שלנו בישראל. בעקבות מצבה הכלכלי הרעוע של הקבוצה נכנסו בשנה שעברה קפטן אוצלול גלאצי גבריאל פרצ'ייב ועוד מספר שחקנים לחדרו של הבעלים מריוס סטאן בהצעה לקצץ בשכרם כדי שהמועדון ישרוד את המשבר הכלכלי. מי היה מאמין, אבל כיום אוצלול גאלאצי אחד המועדונים האלמונים ברומניה, שעד השנה הישג השיא שלו הוא מקום רביעי אי שם לפני 14 שנה, רחוק משחק אחד מאליפות סנסציונית.

למרות אחד התקציבים הנמוכים בליגה, אבל באמצעות שילוב של מאמץ עצום, צניעות, שחקנים שהמועדון יקר להם מכל כפי שקראתם בתחילת הכתבה, ומשמעת ברזל, כנראה שאפשר להשיג הכל. ההצגה כולה  בהנהגתו של המאמן דורינל מונטאנו – שיאן ההופעות בנבחרת הרומנית עם 134 הופעות ושחקן לשעבר בקלן ו-וולפסבורג מהליגה הגרמנית.

מועדון אוצלול (ברומנית פלדה) ממזרח רומניה המכונה  ”steel בעקבות שמו ברומנית, נוסד בשנת 1964 איצטדיונו "איצטדיון אוצלול" מכיל 14,000 מקומות ישיבה. המועדון מעולם לא זכה באליפות והישג השיא שלו עד השנה היה הגעה לגמר הגביע הרומני ב – 2004 בו הפסידה הקבוצה 2:0 לדינמו בוקרשט.

בחזרה להיום. לגאלאצי אין כוכבים בקבוצה והשחקנים היחידים שהיו ידועים בזכות יכולתם לפני ההצלחה העונה הם הקפטן גבריאל פרצ'ייב והבלם סרג'יו קוסטין. השנה אוצלול גאלאצי התבססה על שחקנים ממחלקת הנוער שהבולטים שבהם הם המגן הימני קורנל רפה בן ה – 20 והמגן/קשר שמאלי, סילביו אילי בן ה – 22. שניהם צדו גם את עינו של מאמן הנבחרת הרומנית רזבאן לוצ'סקו שזימן אותם למשחק הידידות נגד איטליה. העונה בצירוף שחקני הנוער והמאמן המצוין שכולם מעריכים וכאשר הקבוצות הגדולות של בוקרשט נכשלו העונה כישלון טוטאלי, ניצחון בית על טימשווארה ביום ראשון יבטיח להם אליפות היסטורית. בכל מקרה, למרות העונה המוצלחת הבעלים מריוס סטאן, פעם שחקן בעצמו בליגה הרומנית אומר שגם אם הם לא יזכו לבסוף באליפות, זו לא תהיה טרגדיה. הרגע שהוביל לעונה המוצלחת הזאת כנראה נמצא בכלל לפני שנתיים  כאשר ג'אורגי (גיגי) בקאלי הבעלים המשוגע של סטיאווה בוקרשט החליט לפטר את מונטאנו לאחר שמונה משחקים בלבד בקבוצה. לאחר מכן דורינל עבר לאוניברסיטה קלוז' אותה הציל מירידה ומאז מעברו לאוצלול גאלאצי השאר היסטוריה. לאור מיקומה של סטיאווה בוקרשט (7) העונה כנראה שגם בקאלי מבין שהוא טעה בהחלטה אחת יותר מדי…

לטור האליפות הגדולה מכולן
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *