מי ידליק את המנורה?

מגד זאבי ועד גומא אגיאר, חוסר יציבות אחרי חוסר יציבות. בית"ר ירושלים נרכשה השבוע על ידי אנשים העסקים דן אדלר ואדם לוין שמזוהים דווקא כבעלי דעות שמאלניות, רגע לפני שהיא מצטרפת להפועל פ"ת ונותנת חותמת סופית על פתיחת עונה שלילית בכדורגל הישראלי. סיפורה של קבוצה חולה שמחפשת קצת שפיות ושקט בכדי להחזיר את ימי הזוהר של תקופת מלמיליאן, אלי אוחנה והחברים.

בית"ר ירושלים נרכשה השבוע, שנייה לפני שהקבוצה עמדה בפני פירוק (ריטואל קבוע בשנים האחרונות בקבוצה) ונרכשה על ידי שני אנשי עסקים, אלמוניים יחסית, בשם אדם לוין ודן אדלר. אז מה היה לנו בעשור האחרון? ניתן לומר בבירור שבעליה של בית"ר ירושלים בשנים האחרונות מאופיינים בעיקר בתכונה שחסרה לקבוצה בשנים האחרונות על מנת לשוב למפת הכדורגל הישראלי- יציבות.

אז מה היה לנו?

2000-2001 – איש העסקים גד זאבי רוכש את בית"ר ירושלים רגע לפני פירוק ובפתיחת נראית נוצצת ומבטיחה, אלי גוטמן מוצג כמאמן הקבוצה, ואולי מה שהכי נזכור מהתקופה הזו היא הצגת השחקנים הנוצצת שהתקיימה בפתיחת העונה בטדי, כאשר שחקנים כמו ג'ובאני רוסו ואלון מזרחי מוצגים בבירה. הפלא ופלא, הישועה לא מגיעה מכיוונו של זאבי , שנגדו אף יוצאים האוהדים בהפגנות שזכורות לנו, וניסיונות הדיכוי של הבעלים באיומים של קיצוץ מתקציב הקבוצה חרף ההפגנות. בית"ר אגב באותה עונה מדשדשת ומסיימת במרכז הטבלה. מאוחר יותר שמו של זאבי נקשר אף לפרשיות הלבנת הון ומוגש נגדו כתב אישום בנושא.

עידן פניג'ל – מאיר פניג'ל שימש כיו"ר הקבוצה כמה שנים טובות, דווקא האיש שניסה להכניס סדר לקבוצה אחרי תסבוכת בעלי הקבוצה לשעבר, גד זאבי. מושך אש לא רצויה, שמו נקשר בפרשיות תקיפה (בשנת 2004, תקף בעל מזנון במגרש האימונים), גידף שופטים לא פעם במהלך משחקים ובעיקר לא הצליח לשמור על השקט במועדון תחת שרביט המאמן של אלי אוחנה.
אוחנה שהיה לסמל הראשון שמגיע לקבוצה אחרי קריירת משחק מופלאה , מקבל את הפיקוד, אך הסבלנות כלפיו נגמרת מהר מן הצפוי, והוא יעדיף לשכוח את הקדנציה כמאמן הקבוצה. (כמובן שלכולנו זכורה העונה שעברה בה האוהדים דרשו את פיטוריו של מלמיליאן הגדול שהגיע לבית"ר ירושלים הפצועה ואף הסכים לקיצוץ בשכרו על מנת לסייע להישרדות הקבוצה)

אוליגרכיה- כניסתו של ארקדי גאידמק, (2005) לכדורגל הישראלי הבטיחה הרבה, ואכן הכסף חסר התקדים ששפך בבית"ר על קניית שחקנים, תוך השקעה בקבוצה.
סכומי הכסף אכן הניבו תוצאות ובסופו של ארקדי הביא לירושלים דאבל היסטורי לאחר כמעט עשור בלי הנפת צלחת בבירה. עם האוכל הגיע התיאבון, 4 שנים לאחר שמכבי חיפה מעפילה לראשונה לליגת האלופות, בית"ר ירושלים מנסה גם היא כאלופת המדינה להתמודד על הכרטיס, אך פעם זו הייתה קופנהגן הדנית שניפצה את החלום, ובשנית זו הייתה זו ויסלה קראקוב הפולנית (אותה קבוצה שבה משחקים כיום מאור מליקסון ודודו ביטון) שרמסה את ירושלים בתבוסה צורמת שהכוויות ממנה טרם הגלידו.

בשנים האחרונות הפסיק גאידמק את תמיכתו הכלכלית בקבוצה בהדרגתיות (זכר לבעיות המשפטיות שלו, וההשפלה הפוליטית כאשר הפסיד בבחירות לראשות עיריית י-ם). בעקבות הפסקת התמיכה של גאידמק, נכנס לתמונה הדמות שאולי הכי צבעונית בשנים האחרונות בבית"ר, המיליונר, גומא אגייאר, שייזכר בעיקר באיבוד שפיותו עקב בעיות נפשיות, כאשר באחד הערבים אף הרחיק לכת, ונסע לגבול עזה וטען כי ראה את גלעד שליט.

עתיד מתוק?
בימים אלו נושבת רוח חדשה בשוק מחנה יהודה. לאחר עשור של בעלים שאת כולם מאפיינת בעיקר חוסר יציבות ובטחון, נכנסים לעולמנו שני שמות חדשים שלקחו על חסותם את בית"ר ירושלים, אנשי העסקים, אדם לוין ודן אדלר, אך האם דווקא איתם ישתנו סדרי עולם?
השניים מחזיקים בעסקים רבים ברחבי ארה"ב וידוע שהשניים בעד הכרה במדינה פלשתינאית ותומכים בארגוני שלום כאלו ואחרים. האם ייתכן ששורשים איתנים יצמחו דווקא תחת אידואלוגיה שמאלנית הסותרת באופן מבוהק את דעת הקהל הימנית שמאפיינת את הקהל הבית"רי? שחקן ערבי בדרך? בינתיים רב הנסתר על הגלוי לגבי שני הבעלים החדשים של הקבוצה. נכון להיום רוב הסמכויות יישארו בידיו של איציק קורנפיין שללא ספק עשה עבודת קודש והוציא מים מסלע כאשר הציל את הקבוצה במכות חשמל רגע לפני שהדופק הרוחני של ביתר נדם. השאלות הן רבות, התשובות יסופקו במהלך העונה וכולנו תקווה כי המנורה תחזור לדלוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *