מדוע מאמן נבחרת רוסיה ליורו 2012 – דיק אדבוקט מרשה לשחקניו "לצייץ" בזמן היורו

ספורטאים רבים משתמשים ברשתות חברתיות, ובעיקר בטוויטר. ספורטאים אמריקאים אפילו "מצייצים" ומעלים תמונות מתוך חדרי ההלבשה, לפני ולאחר משחקים. אך האם מה שמותר במהלך העונה מותר גם בטורניר בינלאומי?

דיק אדבוקט, מאמן נבחרת רוסיה ביורו 2012 הודיע שהוא יסכים לשחקניו "לצייץ" בזמן טורניר היורו. אדבוקט פרסם את הדברים במאמר שהתפרסם באתר RIA Novosti, לאחר שמאמן נבחרת ספרד – ויסנטה דל בוסקו אסר על שחקניו להשתמש במדיה חברתית במהלך היורו.

אדבוקט אמר שהוא סומך על שחקניו שלא ישתמשו לרעה בשימוש במדיה החברתית במהלך הטורניר. למרות שכוונותיו של אדבוקט הן בהחלט טובות, השימוש במדיה החברתית עלול גם לפגוע בנבחרת, כמו במקרה של אנטוניו קרומרדי – שחקנה של סן דייגו צ'ארג'רס מה – NFL.

אנטוניו קרומרדי "צייץ" על רמת האוכל ששחקני סן דייגו קיבלו במחנה האימון של הקבוצה בשנת 2009. הוא כתב שרמת האוכל שהשחקנים מקבלים עלולה לפגוע בסיכויי הקבוצה להגיע לסופרבול. והתוצאה? קנס של 25,000 דולר.

גם רג'י בוש הרגיש את נחת זרועה של המדיה החברתית כש"צייץ" דברים חסרי טעם על דרוגבה ונשים גרמניות.

המדיה החברתית יכולה גם לתרום לספורטאים ולקבוצות. זו פלטפורמה שיווקית מעולה, והרבה מאוד קבוצות מנהלות חשבונות טוויטר ופייסבוק.

אבל יכול להיות גם צד שלילי לשימוש במדיה החברתית.

שחקנים יכולים לכתוב דברים רעים על שחקנים יריבים, על חברים שלהם לקבוצה, ואפילו על אוהדים. והתוצאה היא מיידית.

מי שיצטרך לטפל בבעיות שכאלו הוא המאמן. ולכן הרבה מאוד מאמנים חוששים לתת את החופש הוירטואלי הזה לשחקנים שלהם. אז האם דל בוסקו עשה נכון כשאסר על שחקני נבחרת ספרד להשתמש ברשתות חברתיות בזמן היורו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *