לסגור את הבאסטה: על הליגה האירופית חסרת העניין (דעה)

כנראה שזה לא יעניין אף אחד ממכם, אבל בעוד פחות משבוע יתקיים גמר הליגה האירופית. בין מי למי אתם שואלים? צ'לסי, שהמפעל הזה חשוב לה כמו הבעיות הכלכליות של מוזמביק, תפגוש את בנפיקה ליסבון.

בסופה של חפירה, המשחק והטורניר כולו לא מושך. הרמה בו נמוכה, הוא מוצף באינספור קבוצות בינוניות וחלשות ומתפרס על יותר מידי משחקים, בתים וכבישים. אין בו טעם בכלל כשיש את ליגת האלופות. הוא מחוויר לעומתה. האיחוד של גביע אופ"א והמחזיקות היה בעל כוונה טובה, כדי להעלות את הרמה בשתי המסגרות. אלא שהתוצאה שהתקבלה הייתה רעה ומבולגנת, כמו כל ההתנהלות של אופ"א תחת פלאטיני (אתם יכולים לחשוב על שתי המילים שלפני הסוגריים גם בתור תרתי משמע). את המסקנות שרואים כולם צריך ליישם, גם אם אף אחד לא נשאר ער ביום חמישי במפגש רובין קאזאן נגד באזל של הרצל.

את הקבוצות שראויות היו לשחק במפעל הליגה האירופאית צריך לשלב בפלייאוף של העלייה לצ'מפיונס ליג. הטובות שבניהן שגם הגיעו לשלבים המכריעים העונה ראויות יהיו לשחק בשלב הבתים. מהצד השני, אפשר לצמצם במספר הבתים בליגת האלופות, כי תמיד יש שם איזו מכבי חיפה אחת לפחות שבעיקר עושה בושות לעצמה ולמסגרת בה היא משחקת. יהיה קשה יותר להעפיל לגדולות של אירופה (יחסית) וכך הרמה הכללית, בממוצע, תהיה גבוהה יותר.

נכון לעכשיו הסיבה הכמעט יחידה לראות משחקים בליגה האירופית היא אם אתה ואת אוהדים את אחת הקבוצות שם. עד השלבים המאוחרים גם זה בקושי. אופ"א יצרה שני מפעלים מקבילים עם המון קבוצות. נדמה שחצי מהמועדונים ביבשת משחקים בימי שלישי,רביעי וחמישי.

כשפותחים את אחד מהערוצים שמשדרים את הטורניר אז יש תחושה של ניכור ומשחק חסר חשיבות. קבוצות צ'לסי ובנפיקה מתייחסות אל הגביע כאל מעמסה שרק מפריעה למאבקים בליגה ומוסיפה פציעות ושחיקה נפשית ופיזית על השחקנים. בשבילם זה מעין גביע הטוטו. קבוצות כמו הפועל תל אביב ומכבי חיפה היו חוגגות כל ניצחון במסגרת הזאת, אבל בשבילן לא שווה להחזיק ליגה שלמה שמתיימרת לספק איכות ומתח.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


One thought on “לסגור את הבאסטה: על הליגה האירופית חסרת העניין (דעה)”

  1. מה שפגע במפעל הזה זה פשוט שכל פעם שינו את שמו פעם גביע המחזיקות פעם גביע אופ"א פעם הליגה האירופית. ככה זה שמשנים כל פעם את השם
    היה צריך להשאיר מלחתחילה את השם "מחזיקות הגביע" שם רוב הקבוצות הם מחזיקות גביע ואם השם היה נשאר המפעל הזה לא היה כושל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *