למרות הגמר, ובגללו – על כבוד בצהוב

מכבי תל אביב יורוליגדקה לסיום הגמר. מייק בטיסט על קו העונשין. פנאתינייקוס מובילה ב – 8, משחק גמור? לא בשביל דייויד בלו. הוא ניגש לקו העונשין ולעיני בטיסט הוא משפשף את קו העונשין, כאילו מנסה למחוק אותו, אבל בעצם מנסה להוציא אותו מריכוז. הסנטר המצוין של פנא מחטיא את זריקת העונשין. זאת מכבי של השנה – לא מוותרת לעולם, נלחמת בשיניים, כבוד בצהוב.

מכבי תל אביב לא ממש הגיעה לגמר, יחד עם זאת, הכבוד שאני רוכש לקבוצה הזו הוא הגדול ביותר מבין כל הקבוצות הגדולות של מכבי בעשור האחרון. אפילו יותר מזו של מקדונלד, פארקר והאפמן. כל הפרשנים מדברים על הדמיון שיש בין הקבוצה של השנה לזו של פיני גרשון ב – 2000. העובדות מראות שגם אז הפסדנו לפנא בגמר. הכישרון הרב שהיה בקבוצה ההיא פשוט לא התפרץ במלואו, אלא רק שנה לאחר מכן. אולי זה יקרה גם הפעם.

אם נתייחס לגמר ספציפית, כל הנקודות החזקות שהביאו את מכבי לגמר נעלמו. האחוזים ל-2 , ההגנה החזקה, סגירת הצבע לחדירות של גארדים, ומניעת האפקטיביות של הפיק אנד רול של היריבה. בגמר הכל הלך הפוך. מכבי תל אביב נשארה במשחק בעיקר בגלל השלשות. למכבי לא היה מענה למשחק בין שניים של דיאמנטידיס (ווינר) ובטיסט. פנא קבוצת כדורסל בצלמו של מאמנה. חכמה, מזהה בקלות נקודות תורפה אצל היריבה ותוקפת בדיוק בזמן הנכון. שאפו.

לצערי,חוסר הניסיון של ג'רמי פארגו, שממנו פחדנו לאורך כל השנה, הגיע דווקא בגמר. הגארד נתן עונה חלומית ואף בחודש האחרון סחב את רוב הובלת הכדור בהיעדר דורון פרקניס ועשה זאת מצוין. ואתמול, השילוב של המעמד, חוסר הניסיון וקבוצה מנוסה ואינטליגנטית ממול, היה יותר מדי בשבילו.

קשה לי ולכולם לאכול את סופו. התצוגה שלו בגמר החזירה את כל החששות שהיו לגביו. העובדה היא שיש לו ירידות ועליות מאוד חדות במצב הרוח במהלך משחק. דאנק אחד והוא בעננים. גג אחד שהוא חוטף וישר הוא מבצע עבירה טיפשית ויורד לספסל עם הראש למטה. דייויד בלאט עשה איתו עבודה מדהימה השנה וקידם אותו המון. יחד עם זאת, יש דברים שכנראה לא ישתנו בבחור הגדול.

מילה לצ'אק אידסון. היית גדול בפיינל פור הזה. אולי בגלל שרצית להראות לכולם שאתה מגיע למשחקים גדולים ואולי בגלל שאתה מחפש חוזה חדש לעונה הבאה. למרות זאת,  הראית קצת ממה שיש לך אחרי תקופה מאוד ארוכה.

לסיום, בהסתכלות על עונה שלמה, אני חושב שזאת העונה שהכי נהניתי להיות אוהד מכבי. הכבוד שקצת נרמס בשנתיים האחרונות חזר למועדון. כל הכבוד להנהלה, למאמנים, לשחקנים ואחרי התצוגה ביציעים בגמר – גם לנו, לאוהדים.

טורים נוספים בקטגורית כדורסל ישראלי
טורים בנושא כדורסל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *