ליגת משנה לעשירים

ירידתה ההיסטורית של ריבר פלייט לליגת המשנה בארגנטינה נשאה עיניים של עולם שלם. כנראה שהשם שלה עדיין מושך תשומת לב, ולא משנה באיזו ליגה. העונה ההיסטורית של ה"מיז'ונריוס" יוצאת לדרך

ארגנטינה והעולם כולו געשו בשעות הערב של ה-26 ביוני. ריבר פלייט, ענקית הכדורגל מבואנוס איירס נשרה לליגת המשנה לראשונה ב-110 שנות קיומה, האוהדים התפרעו, התקשו לעכל את הבשורה המרה, אצטדיון המונומנטל אפילו נסגר לנוכח המאורעות, ונפתח רק לאירוח גמר הקופה אמריקה.
ואם זאת כבר עבר כמעט חודש וחצי, סדרי עולם השלימו עם מה שקרה, ההריסות שוקמו, והמיליונרים רוצים לשוב במהרה לליגה הראשונה.

להיות שם כשזה קורה

למרות טונות של חצי ביקורות הנשיא, דניאל פסארלה, נשאר בכדי לערוף ראשים ולעשות סדר. "נצטרך לעשות רפורמה במועדון", הצהיר הנשיא עם היוודע דבר הירידה. ואכן, המאמן הכושל, חואן חוסה לופס נשלח הביתה מיד עם תום משחק הירידה, לא היה סיכוי אחר.

מתיאס אלמיידה, הקשר האחורי בעונה החולפת, הבין כי בגיל 37 זהו הזמן לתלות את הנעליים ולשקם את הכבוד של מועדונו האהוב. פסארלה נתן בו את האמון ו"הקירח" (כינויו המבדח של אלמיידה בעל רעמת השיער) יוביל את הקבוצה במטרה ברורה, לדרוס כל מה שיש בדרך.

אלמיידה אמנם חסר ניסיון בתחום האמון, ומטען עצום של ציפיות ולחץ עומדים סביב צווארו, אך זה לא הרתיע את ראשי המועדון להעניק לו את ההזדמנות הגדולה דווקא ברגע היסטורי זה, "בשביל מעבר לשלב חדש בהיסטוריה, צריך גם מאמן חדש, ומתיאס אלמיידה מונה פה אחד לקחת אחריות על הצוות החדש", הודיעו רשמית ראשי המועדון, יום אחד בלבד לאחר הירידה.

באתי לעזרת חבר

אז נכון, אלמיידה באמת חסר ניסיון, וגם צריך להתמודד עם העובדה כי ריבר לראשונה בהיסטוריה בליגת המשנה, כמות הצפיות לעלייה מיידית חזרה, וגם עזיבה של הכוכבים, אך השם ריבר פלייט כנראה מקל בבניית קבוצה מפוארת, בטח במובנים של ליגת המשנה, הרי גם את יובנטוס לא נטשו כל הכוכבים בעת הירידה.

במטרה לאזן את הגרעון המתעצם נמכרו מרבית הכישרונות והכוכבים. דייגו בונאנוטה, נמכר עוד באמצע עונת אשתקד למלאגה, ועזב סופית הקיץ, אריק לאמלה, שפרץ לתודעה דווקא בעונה האחרונה עשה את הדרך לפרויקט של לואיס אנריקה ברומא, והעשיר את הקופה הדלה של ריבר בעשרה וחצי מיליון יורו. השוער, חואן פאבלו קאריסו, חזר ללאציו באיטליה, בעוד החלוץ, מריאנו פאבונה, האיש שהחמיץ בעיטת 11 מטרים גורלית באותו משחק היסטורי נגד בלגראנו, עזב ללאנוס, וכמוהו גם פאולו פרארי, המגן הוותיק שבחר לעבור לסנטרל מליגת המשנה.

עם זאת הסגל קיבל חיזוקים מרשימים. שחקנים שגדלו בריבר לא יכלו לראות את מועדון הנעורים שלהם בשעתו הקשה וחזרו הביתה מוקדם מהצפוי. פרננדו קאבנגי, החלוץ, חוזר הביתה בגיל 27 לאחר שנים בבורדו בצרפת, והצהיר כי הוא מרגיש מחויב לריבר. גם החלוץ אנדרס ריוס חוזר הביתה מהליגה הפולנית, וכמוהו הקשר ניקולאס דומינגו שיעשה את אותה הדרך.
הרכש הכי בולט הוא אלחנדרו "צ'ורי" דומינגס, שמגיע מולנסיה הספרדית ויתמודד גם הוא בנופים לא מוכרים, לאחר שנים בקבוצות צמרת ברוסיה ותג מחיר של שבעה מיליון יורו ממש לא מזמן. כאשר גם הקיצוני האורוגואיי, קרלוס סאנצ'ס מגיע במטרה לחזק את החלק ההתקפי ולסייע לריבר במסעה החדש.

את ההגנה של אלמיידה יוביל קו של שחקנים מנוסים וותיקים מתוך אמונה כי זה מה שייתן שקט לחולייה ההתקפית המוכשרת ממילא. ג'ונתן מאיידנה המנוסה, שהיה מבוקש בליגה הצרפתית, נשאר בינתיים, כשלצידו הוותיקים, קרלוס אראנו ואלכסיס פרארו. יצטרפו אליהם, לוסיאנו ולה ואגוסטין אלאז'ס הוותיק, שישלימו חוליית הגנה איכותית, אך בעיקר מאוד מנוסה.

שילוב בין אלמיידה שמוערך מאוד במועדון ואותם השבים מהגלות יעזור גם לכישרונות הצעירים כמו רוחליו פונאס מורי ודניאל ויז'אלבה, להתקדם דווקא בליגת המשנה, וליצור שלד לעתיד ורוד יותר.

ובכן, ריבר יוצאת לעונה לא קלה ובנופים משונים. את בוקה ג'וניורס תחליף בוקה אונידוס האלמונית, את אינדפנדיינטה תחליף אינדפנדיינטה ריבדביה, אך היריבות המשמעותיות יותר יהיו סנטרל מרוסריו, חימנסיה לה פלאטה שרוצה לשוב לליגה הבכירה גם היא, קילמס וצ'אקריטה ג'וניורס.

ההזדמנות של ריבר לשבות מחדש את תשומת הלב תתרחש במסגרת הגביע שמונהג העונה בשיטת נוק אאוט, וכאשר הזוכה בו תזכה להגיע לטורניר ה"קופה סודאמריקנה", המקביל של הליגה האירופית. בריבר חושקים מאוד בזכייה בטורניר זה שיחד עם עליית ליגה ישיב אותה במהרה גם לעניינים בזירה הדרום אמריקאית.

בינתיים משחק הבכורה של ריבר ב"מונומנטל" נגד אותה צ'אקריטה ג'וניורס היה אמור להיערך ביום שישי האחרון, אך נדחה כמו מרבית משחקי המחזור בגלל תנאי מזג האוויר, ויערך כנראה בהמשך השבוע.

ניסיונות כאלו ואחרים של ראשי ההתאחדות בארגנטינה להקל על ריבר את המלאכה ולבטל את עניין הירידות כבר עתה, לא עלה יפה, אך בתום העונה הנוכחית תעבור הליגה בארגנטינה מהפך רציני בשיטה המוזרה, זו שהובילה למעשה את ריבר לליגת המשנה.

כשכמות הציפיות בשמיים, הרעב בשיקום המועדון מונח על כתפיו של אלמיידה, שחקני עבר נחלצים לעזרה, ריבר יכולה וצריכה לכוון לעלייה מהירה חזרה, כזו שתתיר לראשי ההתאחדות חומר קל למחשבה, מאחר והיא פשוט לא תהיה חלק מניסיונות ההצלה האלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *