ליגת הכדורגל הקטנה בעולם

חושבים ששיטת קיזוז הנקודות בליגת העל היא מוזרה? מודאגים ממספר הקבוצות שמשנה אחת לכמה שנים ומורידה את הרמה של הליגה? מה לגבי העובדה ששלוש קבוצות משחקות באותו האצטדיון (בלומפילד), שתי קבוצות בקרית אליעזר, שתיים באצטדיון רמת גן( הפתח תיקוואיות) ועוד לא דיברנו על הפועל"נצרת עלית"עכו?

באיי סילי (Isles of Scilly), קבוצת איים קטנה ,המונה כ-2,000 תושבים והמנוהלת בצורה עצמאית ע"י המועצה האזורית הכפרית של איי סילי וכפופה כמובן לשלטון החוק האנגלי, קיימת ליגת כדורגל שיכולה רק לקנא בצרות היומיומיות של התאחדות הכדורגל בראשותו של אבי לוזון.

בליגת הכדורגל של איי סילי משחקות החל משנות ה-50 המוקדמות, שתי קבוצות בלבד. וולפאק וואנדררס (Woolpack Wanderers) וגאריסון גאנרס (Garrison Gunners), הן שתי הקבוצות המגיעות מהאי המרכזי של איי סילי, סנט מאריס ומרכיבות לבדן את ליגת הכדורגל הקטנה ביותר בעולם כולו.

השיטה בליגה היא פשוטה ביותר, לא צמצומים, לא קיזוזים, אין ריבים על מספר הקבוצות שיעלו ליגה או ירדו. במהלך העונה שמתחילה באוקטובר ומסתיימת במרץ, נפגשות הקבוצות 17 פעמים. 17 מחזורים? רגע אבל אז יש לקבוצה מסוימת יתרון ביתיות בשל המספר האי זוגי של מחזורים. לזה מצאו תושבי האי פיתרון. כל המשחקים ללא יוצא מן הכלל משוחקים באותו מגרש, "גריסון פילד" בצהרי יום ראשון.

נשמע משעמם? 17 משחקים כל שנה, נגד אותה הקבוצה? רגע רגע עוד לא שמעתם על הגביעים השונים. "גביע האול סלרס" (The Wholesalers Cup) ו-"גביע הפורדק" (Foredeck Cup) נותנים גיוון ומתח לעונה הסדירה.

כמו בכל הליגות בבריטניה, גם באיי סילי נפתחת העונה במשחק גביע הצדקה, בין האלופה לסגניתה/מחזיקת הגביע , מה שאומר שבסיכום משחקות הקבוצות 23 משחקים בכל עונה, אחת נגד השניה.

מוזר? משעמם? מיושן? ספרו את זה לאוהדי וולפק וונדררס שקבוצתם זכתה בשנה שעברה באליפות בהפרש של 19 נקודות מיריבתה שזכתה בסגנות המכובדת.

אז לפני שאתם חושבים עד כמה המצב גרוע בליגה שלנו, תמיד תזכרו שיש מקומות שהיו יכולים רק לחלום על קיזוזים, הרחבת ליגות ועברת ביתיות בין קבוצה אחת לשניה.


בחזרה לקטגורית
כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט
האתר הרשמי של ליגת הכדורגל הקטנה בעולם


2 תגובות בנושא “ליגת הכדורגל הקטנה בעולם”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *