לא רק הוגו צ'אבס

מלבד השליט השנוי במחלוקת יש לונצואלה גם נבחרת כדורגל. חרף היותה בעיקר מדינת בייסבול ומחסור בהצלחה או בכישרונות, דווקא הפעם למרות בית מאתגר במיוחד הכולל את ברזיל, אקוודור ופרגוואי יש תקווה שה ה"La Vinotinto"( יין אדום) תצליח בקופה אמריקה.

נבחרת ונצואלה נחשבת לנבחרת החלשה בדרום אמריקה והיחידה מביניהן שלעולם לא העפילה למונדיאל. המקום הכי גבוה שהגיעה אליו אי פעם בקופה אמריקה היה מקום חמישי אי שם ב-1967.

אבל מה שיותר מפתיע הוא שבשונה ממדינות דרום אמריקה, הענף הפופולארי במדינה הוא דווקא בייסבול (בדומה למדינות הקאריבים) מה שגורם לצעירים לנסות את כישרונם דווקא בבייסבול ולא בכדורגל. אז מה גורם דווקא הפעם לתחושה שוונצואלה יכולה להצליח?

ה"La Vinotinto" כינוי שהודבק לנבחרת מפני שהמדים של הנבחרת בצבע האדום הכהה מזכירים יין, נמצאת למרות הבעיות שהוזכרו במגמת השתפרות. קשה אמנם לשים את היד על הגורמים שהובילו להצלחה אך אין ספק שהמפנה מבחינתם היה טורניר הקופה אמריקה ב-2007 שאותו היא אירחה.

נבחרת ונצואלה העפילה מהמקום הראשון מבית שכלל את אורוגוואי בוליביה ופרו. ניצחונה 0-2 על פרו היה ניצחונה הראשון בטורניר מאז 1967, וגם מיקומה בטורניר (שישי) היה הטוב ביותר מאז התקופה שאנחנו נלחמנו במלחמת ששת הימים.

בשנים האחרונות (בעיקר מאז הקופה אמריקה האחרון) נבחרת היין האדום בהנהגת המאמן המקומי והאנונימי סזאר פריאס מנסה לשלב בין הוותיקים, בהנהגת כוכבה הגדול חואן ארנגו קשרה ההתקפי של בורוסיה מנשנגלדבאך בעל הבעיטות החופשיות המצוינות והטכניקה הנהדרת, דניאל אריסמנדי, לבין הצעירים הכישרוניים בינם ניתן לציין את חוזה סלומון ראנדון בן ה-21, חלוץ מלאגה שכבש העונה 14 שערים ב-30 משחקים בקבוצה הספרדית, רוברטו רוסאלס המגן השמאלי המשחק בטוונטה ההולנדית, ותומאס רינקון המשחק בהמבורג ואמור לפרוץ השנה.

למרות מגמת ההשתפרות והכישרונות המבטיחים, הבית המאתגר (ברזיל, אקוודור ופרגוואי) כנראה יימנע מונצואלה להעפיל שלב טורניר שני ברציפות, אך ללא ספק צפויים לנו לא מעט רגעי קסם מנבחרתו של הוגו צ'אבס.

למי שנמאס כבר לשמוע את השמות מסי, ארגנטינה וברזיל, ומחפש נבחרת להזדהות איתה בטורניר, נבחרת היין האדום עלולה לרתקו. למרות הבציר הצעיר, מומלצת בחום.

לטור צ'ילי-רוטב חמוץ? מתוק!
לטור יהלומים בשחור
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר ספורט

One thought on “לא רק הוגו צ'אבס”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *