כדורעף נשים – הוכחה שאפשר

כדורעף נשיםנבחרת הנשים של ישראל בכדורעף הוכיחה שאפשר גם אחרת והעפילה לפיינל פור של היורוליג לאחר ניצחון כפול על נבחרת הכדורעף של יוון בתוצאות 3:0 ו – 3:2.
לפני מספר שנים אף אחד לא שמע על כדורעף נשים בישראל, ופתאום הוא מתחיל להיות בכותרות. ולא סתם, לכל דבר יש סיבה, וגם במקרה הזה יש סיבה להצלחתה של נבחרת הנשים בכדורעף.
בראש ובראשונה הסיבה להצלחה היא אריה זלינגר.

אריה זלינגר הוא מאמן בעל שם עולמי בתחום כדורעף נשים. זלינגר הקים למעשה את כדורעף נשים בארצות הברית והוליך בשנת 1984 את נבחרת הנשים של ארצות הברית למדליית ארד באולימפיאדת לוס אנג'לס. בשנת 1992 הוביל את נבחרת הגברים של הולנד למדליית כסף באולימפיאדה, כאשר בנו אביטל משחק בנבחרת.

כמובן שלהביא מאמן כמו אריה זלינגר לאמן את נבחרת הנשים בכדורעף לא היה זול, והתקציב השנתי נע סביב ה – 800 אלף דולר אשר מגיע מגורמים שונים, ומכון וינגייט גם הוא נרתם למאמץ כשהעניק מגורים ואולם ספורט חדש לנבחרת כדורעף הנשים.
בשנים האחרונות התחילו ראשי האיגודים ויושבי הראש להבין שעל מנת להצליח בספורט, צריך גם להשקיע. להשקיע במאמנים טובים, להשקיע בתשתיות, להשקיע בספורטאים עצמם. ברוב המקרים ההבנה הזו לא מיושמת בשטח, במקרה של כדורעף נשים הוא מיושם, ומיושם באופן מצוין (לפי הבנתי בעזרתו הנדיבה של איש עסקים פרטי).

נבחרת הנשים בכדורעף מתאמנת באופן מקצועי (כ – 65 אחוז מהתקציב השנתי של פרויקט כדורעף נשים הולך למשכורות של השחקניות) ולכן השחקניות יכולות להתאמן בראש שקט בלי לדאוג לשכר וכל הנלווה לזה.

המדהים הוא, וגם אני הופתעתי מזה, היא המהירות שנבחרת כדורעף נשים של ישראל התקדמה.
לפני מספר שנים הנבחרת הייתה מדורגת במקום ה – 88 בעולם, והיום נבחרת ישראל בכדורעף מנצחת נבחרות חזקות ממנה ומעפילה לפיינל פור אירופי מבית שכולל נבחרות כמו יוון, ספרד וטורקיה.  זה רק מוכיח שקיים פוטנציאל גדול לכדורעף נשים בישראל ולא ידעו ו/או לא היה תקציב להפוך אותו להיות מוביל. מאמן טוב, תנאים טובים שווים הצלחה. לא רק כדורעף נשים אלא בכל ספורט. ברגע שראשי הספורט בישראל יבינו ויפנימו, ויפסיקו עם קומבינות ומרכזים, ותן לי ואתן לך אולי נראה ניצוץ של הצלחה בספורט הישראלי. כדורעף נשים בישראל הוכיח את זה, מתי מקצועות אחרים יוכיחו את זה גם?


בחזרה לקטגורית כדורעף

בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *