ישחקו הנערים לפנינו-גמר טורניר המכללות

שלשום לפנות בוקר שעון ישראל נערך בניו אורלינס, ארצות הברית, גמר טורניר ה-NCAA הלא הוא גמר טורניר המכללות, והאירוע שסוגר את שיגעון מרס הידוע יותר כ-March Madness.

הגמר השנה הפגיש שתי קבוצות חזקות מאוד אך בעלות אופי שונה, האחת היא קנטאקי וויילדקאטס, לה עבר מפואר עם 7 אליפויות (כשבסוף הערב היא חגגה את השמינית שלה) והשנייה היא קנזס ג'ייהוקס עם 3 אליפויות, כשהאחרונה הייתה ב-2008.

האחראי העיקרי להצלחה של קנטאקי בטורניר המכללות השנה הוא לא אחר מאשר המאמן ג'ון קאליפרי. קליפארי נחשב לאחד המאמנים הגדולים במכללות בשנים האחרונות וזאת למרות שהאליפות שחגג שלשום הייתה הראשונה שלו. הוא ידוע בזכות הקשרים הרבים שלו והיכולת שלו לגייס את כוכבי התיכונים הטובים ביותר בארצות הברית, לעיתים הוא עושה זאת בדרכים מפוקפקות. השנה הצליח קאליפרי להרכיב חמישייה קטלנית וצעירה מאוד, שלושה פרשמנים (שחקני שנה ראשונה) ושני סופמורים (שחקני שנה שנייה).

השחקן הבולט העונה בקנטאקי היה אנטוני דיוויס. הסנטר המצוין שבקיץ אחד צמח ב-20 ס"מ והוסת מעמדת הגארד לעמדת הסנטר. לאורך כל העונה וגם בחודש האחרון הוא הציג מספרים נהדרים, בעיקר בהגנה, וגם הראה יכולות אתלטיות מרשימות מאוד. כרגע הוא המועמד המוביל לבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. בקנטאקי יש עוד כמה שחקנים נהדרים שצפויים להיבחר בסיבוב הראשון של הדראפט הקרוב – כמו מייקל קיד-גילכריסט, טרנס ג'ונס ומרקיז טיג.

במשחק הגמר אנתוני דיוויס הציג יכולת התקפית חלשה אבל לטובתו ייאמר שהוא הבין זאת מהר והתמקד בהגנה ואת זה אפשר לראות בנתונים הסטטיסטיים שלו – 6 חסימות ו-16 ריבאונדים. את תצוגת המשחק המרשימה ביותר בקנטאקי ראינו אצל דורון לאמב שסיים משחק נהדר עם 22 נקודות.

מהצד השני התייצבה קנזס, אותה מאמן ביל סלף שבאמתחתו אליפות אחת משנת 2008 עם אותה קנזס. למעשה, מאז 2003 הוא משמש כמאמנה של קנזס אבל זהו הפיינל פור השני שלו מאז שהגיע לקבוצה. קנזס העמידה העונה חמישייה יותר בוגרת ומנוסה מזו של קנטאקי (כל שחקני החמישייה נמצאים בשנתם השלישית/רביעית במכללה).
השחקן המדובר ביותר בקנזס הוא תומאס רובינסון האימתני, עוד שחקן שמיועד להיבחר בחמש הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב.

אותו רובינסון הציג יכולת נהדרת בגמר שכוללת דאבל-דאבל (18 נק' ו-17 ריב'). רובינסון הוא השחקן היחיד מקנזס שצפוי להיבחר בסיבוב הראשון של הדראפט אבל זה לא אומר ששאר שחקני קנזס אינם שחקנים טובים. טיישון טיילור נתן משחק מצויין עם 19 נקודות ואחוזים יפים מהשדה וגם לאורך העונה הוא הציג יכולת נהדרת כשהעלה את ממוצע הנקודות שלו באופן מרשים למדי, גם אלייג'ה ג'ונסון וג'ף וייטי היוו חלק חשוב בחמישייה המלוכדת של הג'ייהוקס.

בסופו של דבר אלה היו קנטאקי וויילדקאטס של קאליפרי שזכו בתואר עם ניצחון בתוצאה 59-67 וסיפקו אווירה מדהימה יחד עם קנזס ל-70,000 הצופים שהגיעו לסופרדום בניו-אורלינס.

משחק כדורסל נהדר שבו אפשר היה לראות כמה משחקני העתיד של ה – NBA, ואני נזהר מלהגיד כוכבי העתיד כי אין לדעת מה מצפה להם בליגה של הגדולים. הדעות חלוקות בנוגע לאותם שחקנים ועתידם,יש האומרים שדיוויס צפוי להיות כוכב ענק ויש את אלה שחושבים שהוא לא בשל מספיק כמו יריבו בגמר –  רובינסון שנראה כרגע כמו זה שיפתח קריירה מרשימה ב- NBA וזאת בשל הנתונים הפיזיים המפלצתיים שלו.

לנו נותר רק לחכות ולראות מה גורלם ייזמן להם. זה היה סוף נפלא לחודש משוגע בהחלט, חודש שבו אפשר לראות אולי בצורה הטובה ביותר את תרבות הספורט של האמריקאים, כזו שאנחנו בישראל יכולים רק לקנא בה ולהינות ממנה בטלוויזיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *