טרנסג'נדר בן 50 חוזר לשחק כדורסל מכללות כאישה

אישה בת 50 מסובבת ראשים בחוף המערבי של ארצות הברית בסביבת ליגת המכללות בכדורסל נשים. קוראים לה גבריאלה לודוויג (מספר 42 מאחור), והסיפור שלה הוא בהחלט לא רגיל. לא בגלל שהיא חזרה לשחק בליגת המכללות בגיל 50, אלא בגלל שבפעם האחרונה שהיא שיחקה, היא הייתה גבר. 

בכתבה של אריק פריבל ב – USA Today, לודוויג מספרת שהיא נולדה כרוברט ג'ון לודוויג, אבל מעולם לא הרגישה חיבור למין שלה. היא סיפרה שהיא אפילו ניסתה להתאבד על ידי בליעת כדורים כשהיא הייתה בתיכון.

לודוויג גדל להיות איש גדול במיוחד, כשהוא שולט ללא עוררין על מגרש הכדורסל. בגובה 2.04 מטר, בוב לודוויג שיחק בנסאו קומיוניטי קולג' בניו יורק במשך סמסטר אחד בשנת 1980. לאחר מכן, הצטרף לצי האמריקאי, התחתן פעמיים, נולדה לו בת, והוא התמקם בצפון קליפורניה.

עם תמיכה מביתו, לודוויג עבר ביולי 2012 ניתוח לשינוי מין, והחל בחיים חדשים עם בת זוג חדשה ו – 2 בנותיה. היה זה בזמן שאימנה את אחת הבנות בליגת כדורסל מקומית כשלודוויג החלה לחשוב על קאמבק למגרש הכדורסל.

לודוויג אמרה שהיא צחקה עם מאמן הכדורסל במכללת מישן בסנטה קלרה, קליפורניה, שהיא עדיין יכולה לשחק כדורסל תחרותי, והמאמן צחק, ואמר שיש לו מקום אחד פנוי בסגל. אז לודוויג נרשמה למספר קורסים של המכללה אותם ניתן לעשות אונליין, והצטרפה לסגל קבוצת הכדורסל של המכללה.

לאחרונה היא קיבלה את האישור לשחק, וקלעה 3 נקודות, ולקחה 4 ריבאונדים במשחק הבכורה שלה, הראשון מאז 1980. לצערה, קבוצתה הפסידה ביום שבת 69-62 למכללת סיסקיוס.

לודוויג אמרה שהיא מקבלת תמיכה מלאה מחברותיה לקבוצה. ולמרות שבמשחק האחרון היא סבלה מקריאות גנאי משחקניות היריבה, ואנשים ביציע, זה עדיין שווה את זה.

"אם אני יכולה להוות דוגמא לילדים שנמצאים בתיכון והם טרנסג'נדרים, לאנשים ששונאים טרנסג'נדרים, לאלו שלומדים להתמודד עם טרנסג'נדרים, טרנסקסואלים, אם הם רואים אותי כבנאדם נורמלי, ולא איזו מפלצת, אם הם רואים אותי כמישהי שאוהבת את החיים, ומגדלת ילדים, בדיוק כמו כולם" אומרת לודוויג, "אולי המיסתוריות בנוגע למי הם האנשים הללו תעלם, ותהיה השתלבות טובה יותר בחברה. אנשים מפחדים ממה שהם לא מכירים. אני מוכנה לשים את עצמי באור הזרקורים".

"זה לא היה כך בעבר. זה היה רק בשביל לשחק כדורסל. עכשיו זה הרבה יותר מזה, בגלל שאני רואה את אי הצדק."

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *