טעות,טועים,טעיתי: על הבחירה הלא נכונה של יוסי בניון (דעה)

הרומן של יוסי בניון עם ווסטהאם הסתיים כצפוי לא טוב ומוקדם במיוחד.



הקשר עשה טעות מלכתחילה שעבר לשם (בהשאלה). חוץ מסטוק סיטי, אין קבוצה פחות מתאימה בשבילו בליגה האנגלית. ווסטהאם במקרה הטוב מעבירה את הכדור לשחקני האגף שלה ומשם הם מגביהים כדור לרחבה במטרה למצוא ראש עם חולצה סגולה. במקרה הרע נשלחים כדורים מההגנה או מעט קדימה יותר אל החלוצים. הסגנון הזה מתאים לחלוצים גבוהים וחזקים, וקשרים שיודעים להלחם ולהרים כדור, גם ממרחק רב. יוסי בניון הוא שחקן שהנשק שלו הוא הטכניקה. יש לו כדרור איכותי, יכולת לעבור שחקנים וסיומת מצוינת. גם ראיית משחק לא חסרה לו.

האמוציות וחסד הנעורים לקבוצה שעשתה לו קפיצת מדרגה ופרסום לפני שבע שנים, גרמו לבניון לחזור אליה בלי לשקול את תופעות הלוואי של הצעד. בעבר, כשקיבל הצעה מסם אלרדייס לחתום בבולטון הוא סירב. בקיץ הוא לקח את ההצעה מאותו אלרדייס שכיום מאמן את ווסטהאם.

ארבעה משחקים בהרכב ושניים כמחליף זה הקרדיט שלו הוא "זכה" למשך חצי עונה. מאזן השערים שלו עומד על אפס. שחקנים טכניים נבלעים בדרך כלל בקבוצות אפורות וזה בדיוק מה שקרה פה. ווסטהאם קיבלה שחקן שונה ממה שיש לה בסגל. כזה שיכול לפתוח הגנות מבוצרות במשחק קרקע ולהיות מעין "אס" מפתיע. "היהלום" לא קיבל מהמהלך הזה שום דבר חוץ מנוסטלגיה.

רק בניון יודע איזה הצעות נפלו בחיקו ואולי זאת באמת הייתה האופציה הטובה ביותר מבחינתו. בקיץ ארסנל הגישה הצעה לקנות אותו מצ'לסי, אבל העיסקה לא יצאה לפועל. עכשיו צצות השמועות על השאלה נוספת שלו ל"תותחנים". בכלל לא בטוח שבניון יראה שם דשא מעבר למה שראה באפטון פארק, אבל הסגנון יתאים לו הרבה יותר. מה גם שארסן ונגר עשה שינוי מהותי בהרכב במשחקים האחרונים ובאגף ימין הוא פותח עם אוקסלייד צ'מברליין בן ה-19. מדובר בשחקן שעדיין נמצא בשלבי התפתחות ובניון שכבר הבשיל מזמן יכול בהחלט לתפוס את מקומו.

גם לא צריך לפסול חזרה לארץ בגיל 32 וחצי כמעט. אם כסף הוא האישיו של כדורגלנים לקראת סוף הקריירה אז גם מכבי תל אביב תוכל לשלם לבניון סכומים מאוד מכובדים. מכבי חיפה תקבל אותו בזרועות פתוחות ואולי גם בכיסים פתוחים. בכרמל, באצטדיון החדש, הוא לבטח יהיה שחקן הרכב. שחקן ברמתו של בניון בליגה הסופר חלשה בארץ יהיה מרענן מאוד.

עד סגירת חלון ההעברות באנגליה יש חודש שלם. מספיק זמן בשביל לשקול את העתיד ולהגיע להחלטה טובה. בניון טעה עם הקדנציה השנייה בווסטהאם אבל כמעט לאורך כל הקריירה השתלב מצויין בקבוצות בהן שיחק. התסריט הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא הישארות בצ'לסי שגם על זה הרבה שחקנים בעולם היו חותמים בשמחה. אבל שם בניון ישחק מעט מאוד ומחכה לו גם ראפא בניטז עליו לכלך הקשר כשעזב את ליברפול לטובת צ'לסי. בכל מקרה הוא יקבל הצעות. הוא רק צריך לבחור נכון.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

One thought on “טעות,טועים,טעיתי: על הבחירה הלא נכונה של יוסי בניון (דעה)”

  1. הבחירה בווסטהאם היתה מצויינת ועל כך יעידו שני המשחקים בהם השלים 90 דקות, נגד סאות'המפטון ונגד הסיטי. הבעיה של בניון לא היתה קרדיט שלא ניתן לו, או בעיית השתלבות בקבוצה שלא התאימה לו. הוא היה פצוע רוב הזמן. בשבועות האחרונים הוא לא מצליח לחזור מהפציעה בברך, וזו גם הסיבה להפסקת ההתקשרות בינו לבין ווסטהאם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *