התרופה של הכדורסל הישראלי

מכבי תל אביבתארו לכם ליגה ללא מכבי תל אביב. תארו לכם ליגה שאין בה משחקים שנגמרים ב – 48 הפרש. תארו לכם ליגה שבה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה.

בתחילת העונה איימו מכבי תל אביב שאם לא יבוטל הפיינל פור הם ישקלו לא לשחק בליגת העל, ובמקום ילכו לשחק בליגה האדריאטית. ואני אומר, למה לא? שילכו לשחק בליגה האדריאטית. כך תהיה ליגה שקולה, מותחת ומעניינת סוף סוף.

נכון, חלקכם תגידו שמכבי תל אביב הפסידה שתיים מתוך שלוש האליפויות האחרונות. הכל נכון, אבל חשוב לזכור שמכבי תל אביב הפסידה את האליפויות הללו בשיטת הפיינל פור, ולא בסדרה כמו בכל מקום אחר בעולם.

משחק כדורסל טוב ומעניין בנוי על יריבויות, רק שלצערנו יריבויות אלה אינן קיימות כבר. יש יריבויות כמו הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב, אבל בדר"כ המשחקים נגמרים ב – 20 הפרש למכבי, ואם שתיהן היו נפגשות בסדרת גמר אני מבטיח לכם שמכבי תל אביב הייתה מנצחת 3:0 בלי יותר מידי מאמץ.
הפסד אחד של מכבי תל אביב לבני השרון לא מעיד על שום דבר. כמו שקופמן נוהג לומר, היוצא מן הכלל אינו מעיד על הכלל. אוי כמה שהוא צודק…אז מכבי הפסידה משחק אחד לבני השרון, ביג דיל…סביר להניח שאם ארז כץ היה פצוע, אז גם את המשחק הזה מכבי תל אביב הייתה מנצחת. לא בגלל שארז כץ הוא שחקן שמנצח משחקים, אלא בגלל שארז כץ הוא שחקן שמנצח את מכבי תל אביב (11 ניצחונות על מכבי תל אביב, 9 עם בני השרון, 2 עם הפועל ירושלים).

אתמול התקיים משחק בין הפועל חולון להפועל ירושלים (זו היריבות הכי צמודה שעדיין קיימת) וקיבלנו הוכחה לאיזו ליגה מצוינת ומותחת יכולה להיות לנו. נכון שהרמה לא הייתה מאוד גבוהה, אבל המשחק היה חם, הקהל של חולון לא הפסיק לעודד (הקהל של ירושלים יצא במהלך הרבע השני כאות מחאה נגד השוטרים שעצרו אוהד של ירושלים) וראינו שגם קבוצת תחתית עם תקציב נמוך יכולה לנצח קבוצת צמרת כמו ירושלים. ולא, את מכבי תל אביב הם לא יכולים לנצח. כי למכבי תל אביב, חוץ מתקציב ענק, יש את אפקט ההרתעה. אפקט ההרתעה הזה יוצר יתרון של 15 נקודות עוד לפני שהמשחק התחיל. להפועל ירושלים אין את האפקט הזה, וזה הבדל גדול מאוד בין הקבוצות. יותר מזה, אפקט ההרתעה הזה פועל גם על הפועל ירושלים, מי שאמורה לעמוד גאה מול אימפריית המכביזם.

אז מה עדיף? לראות את מכבי תל אביב משחקת מצוין ומנצחת ב – 30 הפרש כל משחק או לראות משחק ברמה בינונית בין ברק נתניה לאשקלון שנגמר בסל בשנייה האחרונה? הליגה הזו זקוקה לתרופה, לסדרה וליריבות. כל עוד מכבי תל אביב משחקת בליגה זה לא יקרה. ושלא תבינו לא נכון, אני לא מאשים את מכבי, אבל הפיתרון לליגה טובה ומותחת הוא שמכבי תל אביב תחליט לפרוש ממנה.

לטור זרים לכדורסל
לטורים נוספים בקטגורית כדורסל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “התרופה של הכדורסל הישראלי”

  1. כתבה יפה מאוד! ונכונה .. חוץ מזה, שלירושלים יש את האפקט הרתעה ממכבי רק בנוקיה, במלחה היא חזרה פעמיים מ29 ומשהו הפרש והפסידה וגם לא מעט ניצחה, ואל תשכח נא את גמר הגביע 07/08

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *