הרכבת דוהרת ללא מעצורים

אותה בורוסיה דורטמונד, שזכורה לנו מתור הזהב שלה בסוף שנות ה-90, קורעת העונה את הליגה הגרמנית. יורגן קלופ הרכיב לו חבורה לוחמת, תוססת ובעיקר צעירה שמרטיטה אחריה אוהדים משולהבים. האם פגרת החורף תעצור את הרכבת?

אי שם בסוף שנות ה-90 בורוסיה דורטמונד הייתה שם דבר באירופה, ב-97 גם זכתה בליגת האלופות, כשלצד אוטמאר היצפלד על הקווים, מככבים, מתיאס סאמר, אנדי מולר, קרל-היינץ רידלה ויורגן קולר על הדשא, והקבוצה היתה בשיא פריחתה כשנעצרה רק בשנת 2002 עם תואר אליפות והפסד צורם בגמר גביע אופ"א לפיינורד. מאז המועדון נכנס לצרות כלכליות, הכוכבים החלו לנטוש, או לפרוש, ובורוסיה דורטמונד נעדרה ממרכז הבמה, הן המקומית והן האירופית.

לקראת עונת 2008 מונה יורגן קלופ לתפקיד המאמן, והביא לסוג של שינוי מיוחל שהחל עוד באותה עונה ותוצאותיו ניכרות בעיקר בעונה זו.
קלופ, מאמן יסודי וצנוע, כשהוא מגובה באצטדיון הביתי ביותר בבונדסליגה, "סיגנל אידונה פארק", מוביל עד עתה את בורוסיה דורטמונד לעונה חלומית כשבאמתחתם כבר עשרה ניצחונות מתוך אחד עשר מחזורים.

אי אפשר להקל ראש בהישג של יורגן קלופ לנוכח העובדה כי ממוצע הגילאים בהרכב הקבוצה נמוך מ-24, ולמרות זאת הכדורגל יציב וסוחף.
צמד בלמים צעיר ומוצלח וכנראה שעדיין לא כל כך מוכר, מאטס הומלס הגרמני ונבן סובוטיץ' הסרבי, נותנים שקט במרכז ההגנה, לצידם בקישור מתבלטים הטורקי המצוין, נורי שאהין, שחזר מעונת השאלה בפיינורד ופשוט הופך להיות אחד מקשרי מרכז השדה הבולטים באירופה, כשלצידו מריו גוצה, ילד פלא גרמני שחגג לא מכבר יום הולדת 18 וכבר זכה לזימון לנבחרת של יוגי לאב, ובהתקפה לוקאס באריוס הפרגואיי המצוין, לצד שני תגליות בדמותם של קווין גרוסקורץ', עוד תוצר גרמני משובח, ומעל לכל התגלית היפנית, שינג'י קאגווה, שהגיע מאוסאקה שביפן, וכבר כבש שישה שערי ליגה ביניהם שניים בדרבי נגד שאלקה, שהפכו אותו לאהוב במיוחד על הקהל הצהוב-שחור.
עם ספסל חזק, בדמות הפולנים, לבאנדובסקי ובלאשקובסקי, ואיזון נכון בהרכב השחקנים, במסגרת הליגה האירופית בה היא משתתפת לבין הבונדסליגה, המכונה של קלופ דוהרת בצורה מרשימה.

אנו מכירים את הסיפור, קבוצה שמוליכה את הליגה הגרמנית לאורך כל הסיבוב הראשון, טורפת קבוצות אחת אחרי השנייה, ולבסוף, מגיעה לה פגרת החורף, וגורמת לדעיכה מסוימת, זה קרה עם הופנהיים וגם עם שאלקה, וורדר ברמן, ולבסוף, באיירן מינכן קטפה לה עוד תואר אליפות, תוסיפו לכך את העובדה כי מדובר בקבוצה מאוד צעירה והרי לנו סיבות לכך שזה לא יקרה, אבל בשביל הרומנטיקה של הכדורגל, נחזיק אצבעות לחבורה של יורגן קלופ שלא תמעד בדרכה למטרה.

לטור מוריניו – יחיד ומיוחד
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
לטורים נוספים של גיא גלבוע
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “הרכבת דוהרת ללא מעצורים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *