הקניות הגרועות של הקיץ בכדורגל העולמי (דעה)

חלון העברות של 2012 נסגר אי שם בחודשי הקיץ, עברנו כמעט חצי עונה ברוב הליגות האירופאיות וחלון העברות החדש של ינואר 2013 בפתח. החלון יביא איתו עוד כמה העברות שבטח יטלטלו קצת את השוק. קצת לפני שנראה את העברות החדשות סקירה קצרה על בזבוז הכסף הגדול עבור הקבוצות בקיץ האחרון בליגות המובילות.

סכומי הכסף שמבוזבזים על שחקנים היום מגיעים לטירוף ולמרות הכל הכסף עדיין מסנוור את כולם. מה לעשות שלפעמים הכסף מדבר אל שחקנים שלא שומעים ובסוף מתגלים כבזבוז הכי גדול שנעשה ע"י הקבוצות. לקחתי אחד מכל ליגה לתת להם סימני דרך חדשים.

מתחילים עם הליגה האנגלית. ארסנל היא קבוצה שלא עושה רכישות מפוצצות כמעט בכלל. ונגר הצרפתי בדרך כלל קונה אותם צעירים ובעיקר מצרפת. כוח הקניה של ארסנל לא פעם הביא לה כוכבים שגדלו ועם הזמן גם עזבו. הקיץ החליט המאמן הוותיק להנחית כמה שמות חדשים. לא מאריות הכדורגל אבל שחקנים שבהחלט יכולים לשדרג את הקבוצה. החלוץ המרכזי שנקנה הוא: אוליבייה ג'ירו. החלוץ הצרפתי הבינלאומי שהגיע ממונפלייה האלופה המפתיעה אשתקד. החלוץ עד כה לא מוכיח שהוא אכן שווה את הסכום שבוזבז עליו כשכרגע רק 7 שערים באמתחתו ואין ספק שכרגע נחוץ לקבוצה חלוץ נוסף.

 

הליגה השניה שממנה מגיע הרכש הלא כל-כך משכנע היא הליגה הספרדית. סיפור הרכישה של לוקה מודריץ' הקרואטי ידע כל כך הרבה עליות ומורדות עד אשר זכה לנחות בברנבאו לחיקו של האחד והיחיד ז'וז'ה מוריניו. סכום הקניה של 33 מיליון ליש"ט היה מספק מבחינת התרנגולים שהסכימו לשחרר את אחד השחקנים הכי חשובים שלהם. מודריץ' נכון להיום לא הוכיח את עצמו בקבוצה ממדריד ועדיין לא הראה יותר מדי מיכולתו. למזלו הרע נאבקים איתו על מקום בהרכב שחקנים ברמה עולמית כך שלא בטוח שהמעבר לספרד עשה טוב לקרואטי המוכשר.

ריקרדו מונטליבו

 

חותכים קצת לכיוון ארץ המגף, הליגה האיטלקית. יובנטוס חזרה לבמה המרכזית וטרפה את כל הקלפים עם עונה מהסרטים שנגמרה בלי אף הפסד! היריבה הגדולה מילאן לא יכלה לשתוק והחליטה לעשות מהפכה בסגל הקבוצה. הזקנים סיימו את חלקם, כמה מהם פרשו וכמה מהם עברו למדינות אחרות. לצערם הרכש שהגיע למילנאזים רחוק מלהרשים ואפילו לא מספיק כדי להיאבק בצמרת הגבוהה. חלק מהשחקנים שהגיעו הם ריקארדו מונטליבו ובוז'אן שאפשר להגיד שבפוטנציאל הם טובים אך רחוקים מלסחוב קבוצה לאליפות. בשביל הרוסונרים שבינינו נקווה שההמשך שלהם יהיה טוב יותר ושהקבוצה תתחיל לצבור נצחונות.

 

ממאכזבת אחת למאכזבת אחרת והפעם היא מגיעה מגרמניה. שאלקה הקבוצה האטרקטיבית שכל עונה מנסה לקרוא תיגר על הצמרת אך נשארת בידיים ריקות הנחיתה בקיץ את טראנקילו בארנטה ואיברהים אפלאיי. הראשון כבר בעל מסורת בגרמניה כמה שנים והגיע בהעברה חופשית מלברקוזן, והשני מגיע בהשאלה מברצלונה שם לא הצליח לתפוס מקום בהרכב. העונה התחילה חזק עבור הכחולים אך רצף של 7 משחקים ללא ניצחון, כשברובם הקבוצה הפסידה מגלה שהרכש למעשה לא כזה טוב ואולי אף לא מאיים מספיק. אם שני הקשרים המוכשרים יצליחו להתעלות העונה תגמר טוב עבור שאלקה, אם לא, כנראה שמקום בגביע האירופאי יספק אותם העונה.

 

מסיימים את הכתבה הפעם עם הליגה מצרפת. אחרי המהפך המטורף שעברה פאריס סן ז'רמן בשנתיים האחרונות כל שם שינחת שם יהיה ברמה עולמית. אחד מהם הוא הארגנטינאי הבינלאומי אזקיאל לאבצי. החלוץ הארגנטינאי שהגיע מנאפולי הצטרף לרשימת הכוכבים של המועדון אבל לאחר כחצי עונה לא מצליח לתפוס מקום בהרכב. קיבוץ גלויות של כל כך הרבה כוכבים בקבוצה אחת לא יכול להיות טוב, על אחת כמה וכמה שעליהם מפקד זלאטן השבדי הענק. הקניה המוגזת ואפילו די מטופשת עוצרת את העונה של לאבצי ואת השחקן עצמו מלהתפתח ולהיות כוכב גדול בעצמו.

חושבים על העברות שלא היו צריכות להתבצע? שחקנים שחבל שחתמו? שתפו אותנו!

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

One thought on “הקניות הגרועות של הקיץ בכדורגל העולמי (דעה)”

  1. הרבה טעויות…
    דבר ראשון לא בודקים הצלחה אחרי חודשיים בלבד יש מיליון דוגמאות לשחקנים שלקח להם אפילו שנה כדי לפרוח!
    דבר שני: על פי מה שאני ראיתי (וראיתי לא מעט) מודריץ במשחקים האחרונים פשוט מדהים עם בישולים נהדרים ואיומים לשער! אפלאיי עושה מה שהוא צריך לעשות צריך לזכור שאפלאיי זה לא רונאלדו ולא מסי הוא לא כזה שם עולמי ושאלקה ציפו לרמה כזו שהיא טובה מאד…לבאצי הבקיע השנה המון שערים חשובים מה לעשות שזלאטן לוקח את כל התהילה
    ושוב אני מזכיר את הדבר הראשון שאמרתי תנו להם זמן..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *