הקלאסיקו של הקלאסיקו

כולם מדברים על זה וההתרגשות כבר באוויר, ביום שני הקרוב זה הולך לקרות- הסופר קלאסיקו הספרדי, קרב הענקים בין שני המועדונים הגדולים בספרד, בין השמות הכי גדולים בכדורגל, בין שני המאמנים הכי מוכשרים כיום ואם מישהו עדיין לא הבין על מה אני מדבר אז ביום שני ברצלונה תארח את ריאל מדריד בקאמפ נואו.

אני אישית כבר קוסס ציפורניים בציפייה למפגש המסקרן הזה. אם בשנים קודמות היה לי קצת מושג מה הולך לקרות, השנה הקרב הולך להיות מאוד צמוד ולא ברור איך יוכרע. שתי הקבוצות מוליכות את הטבלה (ריאל מדריד במקום הראשון עם 32  נק’ ואחריה בהפרש של נק’ אחת בלבד נמצאת ברצלונה). במחזור האחרון שהיה בשבת ראינו מה שנקרא “הצהרת כוונות” של שתי מכונות הכדורגל האלו, כשברצלונה דרסה ללא רחמים 8:0 את אלמריה (ואמאל’ה איזה משחק זה היה!). ואחריה ריאל ניצחה את אתלטיק בילבאו 5-1,כך שגם מבחינת הרמה שתי הקבוצות לא נופלות אחת מהשנייה.

אבל למה בעצם כל הבלאגן וההמולה סביב הסופר קלאסיקו? הרי זה בסה”כ עוד משחק ליגה שנתנו לו שם מגניב, אז זהו שלא… הסופר קלאסיקו הוא לא עוד משחק, הוא לא רק מאבק על המקום הראשון בטבלה, מדובר במלחמת כבוד ואגו מטורפת (ולא אני לא מדבר רק על “אגוטריפ” רונאלדו) בין שני חבלי ארץ בספרד, “קטלוניה” – אשר בירתה היא ברצלונה ו”קסטיליה” שבירתה היא מדריד, כך שהמפגש בין שני המועדונים מסמל גם את היריבות הפוליטית וההיסטורית בין שתי התרבויות.

קצת בשביל הרקע, מצד אחד יש את קטלוניה המתנגדת לממשל הספרדי (למעשה היא מייצגת את האופוזיציה) בצד השני קסטיליה שהיא מייצגת את הממשל והמלוכה בספרד. היריבות הזו קיימת כבר הרבה מאוד שנים, קטלוניה תמיד שואפת למעין עצמאות ורק לאחרונה הוכרה ע”י הממשלה הספרדית כאומה, אגב, הקטלונים אף לא מחשיבים עצמם ספרדים וכל העניין הזה מכניס הרבה להט וגורם לאווירה טעונה וחמה ביציעים. אז הקלאסיקו הוא משחק שקיבל משמעות מעבר לכדורגל וזה מה שהופך אותו למשחק הכי מתוקשר, הכי טעון והכי נצפה בעולם. אין ספק שביום שני אנחנו נראה הרבה “דם” על המגרש ולפי מה שאני רואה יש כמה דברים שיכולים להכריע כרגע את המשחק, יתרון הביתיות של ברצלונה, מי מהמאמנים עשה יותר “שיעורי בית”  ומי יקום יותר טוב בבוקר, מסי או רונאלדו. בקיצור יש למה לצפות.

בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

5 תגובות בנושא “הקלאסיקו של הקלאסיקו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *