המרוץ למיליון – מי יזכה בכס מאמן מכבי חיפה?

בטרם אביע את דעתי בטור זה, יש לי גילוי נאות – אני אוהד מכבי חיפה כ- 20 שנה והקבוצה יקרה מאוד לליבי.

בטח שמתם לב שבחודשים האחרונים התקשורת כולה עוסקת במשרת מאמן מכבי חיפה בעונה הבאה, מי יהיה זה שיירש את כסאו של אלישע לוי. האם זה יהיה רן בן שמעון שמוביל את קריית שמונה לאליפות היסטורית (ואולי אף לטריפל?) או שמא זה יהיה ראובן עטר שעושה עבודה לא פחות טובה ומוציא מים מן הסלע מחומר השחקנים הקיים במכבי נתניה? ואולי בכלל יעקב שחר יחליט להעניק לאלישע חוזה לעונה נוספת,  אם הוא יזכה בגביע או יסיים את העונה במיקום המוביל לליגה האירופית.

לגבי האחרון – תהיה זו טעות גדולה לתת לאלישע חוזה לעונה נוספת, אחרי  הכישלון המהדהד מתחילת השנה, ואל תתנו לניצחון כזה או אחר להשלות אתכם. נכון שמכבי חיפה התחילה להיראות כמו קבוצת כדורגל במשחקים האחרונים ולא כמו אוסף שחקנים שנפגשו בשכונה ולא שיחקו אף פעם ביחד. אבל, וזה אבל גדול – אלישע נכשל כבר מהפגרה בה החליט לרכוש אחד עשר שחקנים חדשים למועדון ,שחלקם לא ראוי בכלל ללבוש את החולצה הירוקה. ואחרי העזיבה בפגרת הקיץ של מספר שחקנים שהיו עמודי תווך בקבוצה שזכתה באליפות כדוגמת ליאור רפאלוב ותומר חמד, אלישע היה חייב לרכוש בין שלושה לארבעה שחקנים טובים במקום אותם אחד עשר שחקנים, שפרט לוויאם עמאשה (ואולי אלון תורג'מן) לא פרעו את השטרות וחובת ההוכחה עדיין עליהם.

אז נכון שאלישע ניסה לעשות מקצה שיפורים בחלון ההעברות האחרון בו שיחרר מס' שחקנים מהסגל והחתים את הבלם אדין צוצאליץ' ואת החלוץ דניאל ססארץ', אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי.

לעומתו, רן בן שמעון, או כפי שכולם אוהבים לקרוא לו – רב"ש, הוא מאמן מצוין ואוהב לשחק התקפי לא משנה נגד מי הוא משחק. אצלו לא משחקים שמות והקולקטיב הוא מה שחשוב, אבל בעקבות כל הסאגה המתוקשרת בינו לבין איזי שרצקי מהשבוע האחרון ,הוא יישאר ככל הנראה בקרית שמונה גם בעונה הבאה.

נותרנו עם המועמד מספר אחד של האוהדים והוא ראובן עטר. אז נכון שהוא לא זכה באליפות, אבל הוא כן  זכה עם בית"ר ירושלים בגביע המדינה (ניצח את מכבי חיפה 2-1) ,העלה את מכבי נתניה לליגת העל בשנת 2005 וסיים פעמיים עם נתניה כסגנית האלופה תוך תצוגות כדורגל נהדרות. ראובן עטר הוא המועמד הטבעי לעמדת המאמן – הוא גדל במועדון, אהוד על הקהל, משחק בצורה התקפית בדיוק כפי שקבוצה כמו מכבי חיפה צריכה לשחק ואין לי ספק שבעקבותיו עוד רבים מאוהדי מכבי חיפה יירכשו מנו , מה שיעשיר את קופת הקבוצה .

מועדון כמו מכבי חיפה חייב לחזור לימים בו הציג כדורגל גדול ואטרקטיבי, ולצערי עבר המון זמן מאותם הימים – אלישע ורוני לוי שיחקו את הכדורגל הכי משעמם ושבלוני שגרמו לחלק מהקהל לדרוש את ראשם גם כאשר הקבוצה זכתה באליפויות. החתמתו של ראובן עטר בקבוצה תעשה לאלישע לוי רק שירות טוב והוא יוכל לעבור לאמן באחת הקבוצות הגדולות כדוגמת הפועל או מכבי ת"א . במידה ואלישע יישאר לעונה חמישית, יהיה אפשר לומר שקרוב לוודאי הוא יגמור כמו רוני לוי, באימון של אחת הקבוצות הבינוניות בארץ ואחרי זה ייצא לחפש את עצמו ברומניה או קפריסין.

 אז מי יזכה לבסוף במיליון? רק אדם אחד יודע לומר את התשובה הנכונה וקוראים לו יעקב שחר…

2 תגובות בנושא “המרוץ למיליון – מי יזכה בכס מאמן מכבי חיפה?”

  1. אחלה כתבה,אין ספק שרב"ש העלאה את מניותיו העונה בכל הקשור לעמידה על המגרש ולבחירת שחקנים ישראלים וזרים כאחד אך כמו שכותב הטור ציין הוא כנראה ימשיך בק"ש מה שמגדיל את סיכויו של עטר לאמן בעונה הבאה והוא הרוויח את זה ביושר ועבודה טובה וקשה תוך קידום שחקנים צעירים ישראלים בעיקר.
    לאלישע שלי היו את כל התנאים להצליח אבל אלישע נכשל העונה ועל כן הוא צריך לעזוב במחזור 26 להיות רחוק מהפסגה ב21 נקודות זה בזיון . הסיבות לכישלון נבעו בגלל חוסר היכולת שלו להשתדרג מקצועית בכל הקשור לחיזוק בעמדות מפתח שהיו בעיתיות גם בעונה שעברה כמו קשר אחורי ברמה גבוהה ולא פרווה כמו יאיא סיידו והבאת קשר עם רגל שמאל שיכול לשחק גם כ50\50 וכמובן חיזוק נקודתי ולא בעמדות אחרות כי מה שקובע זו האיכות ולא הכמות נוסיף לזה את העובדה שאלישע טקטיקן בשקל וקיבלנו לדעתי רוב הסיבות לכישלון המקצועי של המועדון.
    הלוואי ועטר יגיע אבל אם שחר אין לדעת זה גם מה שיפה באיש המכובד הזה.

  2. התייחסת לחלון העברות האחרון. ססראץ' וצ'וצ'אליץ'. הראשון כשלון חרוץ, שחקן שככל שגילינו עליו יותר רצינו להכיר אותו פחות, והשני זר משובח, מהבלמים הטובים שנראו בליגה לאחרונה, לא מפסיד בשום עימות, לא מעיף כדורים סתם, שיצב את ההגנה של קבוצתנו האהובה עד לנס פח השמן – כשלושה משחקים ללא ספיגה! העונה!
    אני רוצה להתמקד רגע בכל הקשור למערך הסקאוטינג של המועדון – איך מתקבלות החלטות? אנחנו יודעים ומכירים את מר פיני זהבי היקר, שהוא חברו האישי של בעל הבית יענקלה, והוא הביא לנו שלל מגוון – החל מהזר הכי טוב ששיחק פה לפחות לטעמי וזהו אייגבני יעקובו היקר וכלה בחלק מההחתמות הבזויות ביותר בביצת הכדורגל המקומית שלנו, שחקנים כמו אולג קוזניצוב, מרלון דה חזוס ןכיו"ב, אז מי מושך בחוטים? אולי הסקאוט אלון חרזי? שיאן ההופעות בכל הזמנים במועדון? צ'וצ'אליץ' היא החתמה בהמלצה שלו, ואיך בקרית שמונה מביאים בינגו של אליפות ב-80 אלף דולר ואצלנו מביאים את ססראץ' שנפצע ונראה נורא במשחקים המועטים שהוא שיחק, איפה המקצועיות המדוברת של ההנהלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *