המועמדות לזכייה בטורניר יורו 2012

יורו 2012 כבר כאן! כיף גדול לאוהדי הכדורגל ברחבי אירופה ועומס לא קטן על שחקני הנבחרות השונות. אחד מרגעי השיא של הכדורגל האירופאי בפתח ולנו נשאר רק לשבת בכורסא ולהנות. קצת לפני הכל הנה רשימת המועמדות שלי להנפת הגביע הנכסף!

המועמדת הבכירה:

הפייבוריטית של רוב הפרשנים ואנשי הכדורגל – נבחרת ספרד. אלופת אירופה ואלופת העולם היא כמובן הנבחרת המועמדת הראשית לזכיה בתואר פעם נוספת, בפעם השניה ברציפות. תור הזהב של הכדורגל הספרדי הצליח לקצור את הפירות שכל כך ציפו ממנו ואחרי הנפת שני הגביעים הכי חשובים זה נראה כאילו הנבחרת הספרדית היא בלתי ניתנת לעצירה. כמובן שרוב הפוקוס עליה והלחץ הוא הרבה יותר גדול הפעם.

כוכבים עיקריים – איקר קסיאס, פיקה, צ'אבי, אייניסטה, פרננדו טורס. נשארו מחוץ לסגל – קרלס פויול (ברצלונה), רוברטו סולדאדו (ולנסיה), דויד וייה (ברצלונה). דירוג נבחרת עולמי – 1.

הטוענת לכתר:

אחת מהפייבוריטיות הברורות להנפת הגביע היא נבחרת גרמניה. סגנית אלופת אירופה שכנראה גם הפעם תלך עד הסוף, רק הפעם תקווה לתוצאה שונה בגמר. בניצוחו של יואכים לב, מאמן הנבחרת הגרמנית נמצא המפתח להצלחה. הוא יודע שהפעם הם חייבים לחזור עם הגביע לאחר תצוגות מופלאות שהצליחו להשיג ב 4 השנים האחרונות.

כוכבים עיקריים – מנואל נוייר, באסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר, מריו גומז. נשארו מחוץ לסגל – קאקאו (שטוטגרט), יוליאן דרקסלר (שאלקה), סוון בנדר (דורטמונד). דירוג נבחרת עולמי – 2.

תתן פייט עד הסוף:

עוד אחת שלא מתכוונת גם הפעם לוותר על האתגר היא נבחרת הולנד. נבחרת האורנג' המשובחת ורווית הכישרונות תציג גם הפעם כדורגל שוטף ויפה לעין בראשות המאמן ואן מארוויק. לכתומים יש בהחלט את הכלים הדרושים להדיח את ספרד מראש הרשימה וכמעט נכחנו לראות זאת בגמר גביע העולם האחרון.

כוכבים עיקריים – מארטן סטקלנבורג, ווסלי סניידר, אריאן רובן, רובין ואן פרסי. נשארו מחוץ לסגל – סיים דה יונג (אייאקס), אדם מהאר (אלקמאר), וורנון אניטה (אייאקס). דירוג נבחרת עולמי – 4.

תנסה להתגנב לגמר:

הסקאודרה אזורה, נבחרת ארץ המגף עמוסת השערוריות – נבחרת איטליה. הנבחרת עמוסת הכישרונות, אחת המועמדות העיקריות לתואר, כמו בכל אליפות, מגיעה הקיץ להוכיח שהיא לא נשארה רק שם גדול. שחקני הנבחרת יצטרכו לשכוח הפעם את הצרות מבית ולהתרכז רק בכדורגל על מנת להגיע רחוק באליפות הפעם.

כוכבים עיקריים – ג'יאנלואיג'י בופון, אנדראה פירלו, סבסטיאן ג'ובינקו, מריו באלוטלי. נשארו מחוץ לסגל – דומיניק קרישיטו (זניט), פרנצ'סקו טוטי (רומא), אלסנדרו דל-פיירו (יובנטוס).  דירוג נבחרת עולמי – 12.

הכבשה השחורה חוזרת:

הנבחרת שהתדרדרה הכי הרבה בשנים האחרונות בעקבות הכישלונות באליפות אירופה והמונדיאל האחרונים – נבחרת צרפת. הנבחרת שהייתה רחוקה שנות אור מלהזכיר את יכולותיה מאז פרשו גדולי שחקניה, זידאן וחבריו, הלכה והתרחקה ממפת הכדורגל העולמי. למזלם הגיע לחלץ אותה המאמן ושחקן העבר לוראן בלאן. מאז שהגיע המאמן לנבחרת חל שינוי ומהפך של 180 מעלות בנבחרת והיחס אליה השתנה בהתאם, עכשיו כל שנותר לבלאן הוא להביא את הנבחרת לשיא חדש ולקדמת הבמה.

כוכבים עיקריים – הוגו לוריס, פטריס אברה, פרנק ריברי, קארים בנזמה. נשארו מחוץ לסגל – יוהאן גורקוף (ליון), מאפו יאנגה מביווה (מונפלייה). דירוג נבחרת עולמי – 16.

המועמדת האוטומטית שלא עושה כלום:

נבחרת האי הבריטי, מייצגת הליגה הטובה בעולם לדעת רבים – נבחרת אנגליה. נבחרת מלאה ומשופעת כוכבים שלא מצליחה להשיג תואר כבר יותר מ 40 שנה. הכוכבים באים והולכים, דורות חדשים שנותנים תקווה, אך כמו בכל טורניר, נבחרת אנגליה חוזרת בידיים ריקות. גם הפעם הנבחרת מגיעה בשיאה כשהמאמן הוא האנגלי – רוי הודג'סון, אשר מונה לתפקיד רק לפני כחודש לאחר התפטרותו האיטלקי פאביו קאפלו. האם הודג'סון הוא המאמן שיביא את התהילה שכל כך חסרה לנבחרת האנגלית?

כוכבים עיקריים – ג'ו הארט, ג'ון טרי, סטיבן ג'רארד, וויין רוני. נשארו מחוץ לסגל – ריו פרדיננד (מנצ'סטר יונייטד), גארת' בארי (מנצ'סטר סיטי), פרנק לאמפרד (צ'לסי). דירוג נבחרת עולמי – 7.

למרות שיש כאלו שמפנטזים על זכייה היסטורית של רוסיה/דנמרק/פורטוגל/קרואטיה בדומה לזכייתה של נבחרת יוון באליפות אירופה ב 2004, אני בספק אם נחזה באליפות כזו שוב.

אז מי היא המועמדת שלכם לזכייה ביורו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *