האליפות הגדולה מכולן

אין ספק מלבד היותה האליפות ה – 19 של מנצ'סטר יונייטד, ה – 12 של אלכס פרגוסון ועקיפתה של ליברפול במספר האליפויות היא אליפות גדולה מעוד הרבה סיבות

קשה להאמין שמישהו סבר שמנצ'סטר יונייטד מסוגלת לזכות באליפות לאחר הרכש הדל בקיץ – הומלס ושחקן אלמוני ממקסיקו, ובטח לא לאחר איבודי הנקודות הקריטיים נגד פולהאם ממש לקראת סוף המשחק, שמיטת יתרון 3 – 1 מול אברטון ממש בדקה האחרונה, ניצחון חוץ ראשון רק במחזור התשיעי ובנוסף מכת פציעות שלא זכורה כמותה – וידיץ', פרדיננד, אושיי, פלטשר ולנסיה, פארק, סקולס, אנדרסון ובעצם מי לא. הגנה חדירה שספגה 11 שערים בתשעת המחזורים הראשונים, כושר נוראי של וויין רוני לאורך מרבית העונה ומנגד מול כושרה המצוין של צ'לסי שרמסה כל דבר שזז לא נראה היה שלמנצ'סטר יונייטד הרבה סיכוי לזכות בתואר.

המפנה הגיע דווקא לאחר איבוד יתרון 2- 0 באולד טראפורד ל  2 – 2 בלבד מול ווסט ברומיץ'. כשנראה היה שהכל אבוד כמה שעות מאוחר יותר גם הבלוז שמטו נקודות עם 0 – 0 בחוץ מול אסטון וילה מה שהעניק תקווה למנצ'סטר יונייטד. בהמשך הגיע ניצחון חוץ ראשון ממש בדקות האחרונות מול סטוק משער של הרכש האלמוני אז – חאבייר הרננדז הידוע יותר בכינוי צ'יצ'ריטו שהתחיל את ההתאוששות של יונייטד לעומת שמיטת נקודות בקצב מסחרר של צלסי וריצה יפה בליגת האלופות של השדים האדומים נתנו את האות למהפך.מנצ'סטר יונייטד למרות חוסר יכולתה לנצח בחוץ הבינה שגם תיקו זו לפעמים תוצאה טובה (11 תוצאות תיקו בחוץ) ובאולד טראפורד  שמרה על מאזן מדהים – שמטה רק שתי נקודות מתחילת העונה (מול ברומיץ'). כל המחמאות מגיעות לאלכס פרגוסון שלמרות המצב הקשה וסגל פחות זוהר מהרגיל, הצליח לבנות תלכיד חזק שלמרות הפציעות הרבות והתוצאות הלא טובות שמר את מנצ'סטר יונייטד במצב טוב גם גם ברגעים הקשים  עד לקיחת האליפות ההיסטורית הזו ואפשרות לקחת דאבל מדהים עם זכייה בליגת האלופות.

קרדיט מגיע כמובן לראיין גיגס שכל מילה עליו מיותרת, לאדווין ואן דר סאר הנפלא שכנראה יפרוש בסוף העונה, לחוליית ההגנה בראשותו של וידיץ' שהיה צריך במרבית העונה לשחק בלי פרדיננד והוכיח שהוא בין הבלמים הטובים באירופה. ההגנה של מנצ'סטר יונייטד חזרה להיות ההגנה הטובה באירופה.

גם אם בסופו של דבר העונה תיגמר עם תואר האליפות "בלבד", אין ספק שזו מהעונות הגדולות של היונייטד (בטח ובטח אם היא תיגמר בדאבל) מפני שלמרות כל הקשיים הרבים במהלך העונה היא הצליחה להגיע למצב הנוכחי שנראה לא אפשרי בחלקים גדולים של השנה – עקיפת ליברפול במספר האליפויות, הישג שלא נראה הגיוני עד לפני כמה שנים ומנצ'סטר יונייטד הפכה לקבוצה הגדולה באנגליה באופן רשמי.

טורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

4 תגובות בנושא “האליפות הגדולה מכולן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *