דיוויד בלאט לעולם לא יוכל לאמן ב – NBA (דעה)

ברוקלין נטס מה – NBA פיטרו את מאמנם אייברי ג'ונסון לאחר רצף הפסדים שהוריד את מאזנם ל – 14 ניצחונות ו – 14 הפסדים ושמות המועמדים שהוזכרו להחליפו כוללים את המאמן האגדי פיל ג'קסון, האחים ג'ף וסטן ואן גאנדי, לארי בראון, ג'רי סלואן, וגם אחד דיוויד בלאט. אבל האם בלאט מתאים לאמן ב – NBA?

אין עוררין על יכולות האימון של דיוויד בלאט, אבל האימון ב – NBA הוא שונה ב – 180 מעלות מאשר אימון באירופה. עוד לא קרה שמאמן אירופאי אימן ב – NBA, וגם עם בלאט, למרות המוצא האמריקאי שלו זה לא יקרה, וגם לא יכול לקרות.

תפקיד המאמן ב – NBA הוא שונה לגמרי מתפקיד המאמן באירופה. בליגה הטובה בעולם מי ששולט בקבוצה הוא לא המאמן אלא השחקן. שחקן הפראנצ'ייז. קובי בראיינט, לברון ג'יימס, כריס פול, קווין לאב, כרמלו אנתוני. הם אלו שקובעים מה קורה על המגרש (בכוונה לא כללתי את קווין דוראנט ברשימה, הוא יוצא דופן באופי שלו משאר השחקנים).

האם דיוויד בלאט יוכל להוציא את דרון וויליאמס או ג'ו ג'ונסון מהמגרש לאחר שחיפפו בהגנה? האם הוא יכול לעשות להם סדרת חינוך? ממש לא.

במהלך פסק זמן במשחק של נבחרת רוסיה נגד נבחרת אוסטרליה באולימפיאדת לונדון אלכסיי שבד דיבר עם סרגיי מוניה, בלאט התעצבן, וצרח עליהם – "שניכם בחוץ". כל זה מול מצלמות הטלוויזיה. ב – NBA הוא בחיים לא יוכל לעשות זאת, ולכן הוא לא יוכל להביא את יכולות האימון שלו למיצוי. הוא יצטרך להתפשר, ולזגזג בין האני מאמין שלו לבין רצונות שחקני הפראנצ'ייז.

מה שעובד באירופה זה לא מה שעובד בארצות הברית. דיוויד בלאט לא יוכל לאמן קבוצה בה משחקים כוכבים. קבוצת ה – NBA היחידה שאותה אני יכול לראות את דיוויד בלאט מאמן היא סן אנטוניו ספרס, שהיא למעשה "קבוצה אירופאית". שחקנים בלי אגו שרוכשים כבוד למאמן, ויעשו כל מה שיגיד. אבל גרג פופוביץ' (שלטעמי הוא המאמן הכי טוב בעולם) לא עוזב כל כך מהר, וגם אם ירצה לעזוב, אני לא רואה את הבעלים נותן לו ללכת.

אם בלאט באמת רוצה להגיע ל – NBA הוא צריך להתחיל כעוזר מאמן, ולרכוש את אמונם של השחקנים בקבוצה בה יהיה. רק כך הוא יוכל להתקדם ולהיות מאמן ראשי בליגה הטובה בעולם. אחרת זה יהיה ניסיון מר וקצר. בדיוק כמו הניסיון של אטורה מסינה בלוס אנג'לס לייקרס.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

2 תגובות בנושא “דיוויד בלאט לעולם לא יוכל לאמן ב – NBA (דעה)”

  1. מייק ד'אנטוני לא פחות אירופי מדייויד בלאט, ודווקא מסינה התחיל כעוזר מאמן, אבל זה בסדר, יש לך דיעה. אתה יכול לכתוב אותה…

  2. מייק דאנטוני נבחר בדראפט, ואפילו שיחק ב – NBA. דיוויד בלאט לא. זו נקודה חשובה לדעתי.
    ד'אנטוני החל לאמן ב – NBA בשנות ה – 90. התקופה אז היא שונה מעכשיו.

    מסינה התחיל כעוזר מאמן, וסיים כעוזר מאמן. אני לא יודע מה היו הסיבות שלו לחזור לאירופה, אבל אני יכול לנחש שזה קשור לדברים שכתובים בכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *