גיא לוזון – מינוי ראוי או בזוי?

גיא לוזון חתם כמאמן הנבחרת האולימפית. ידיעה פשוטה, לא רבת חשיבות, הרי מי יחס חשיבות שמינו את מוטי איווניר לתפקיד?
אבל המינוי הזה הינו שיקוף ברור של הכדורגל הישראלי ותחלואיו. איך במדינה מתוקנת, יכול אחיין של יו"ר ההתאחדות להיות מאמן נבחרת שעובד תחתיו, זהו מינוי ציבורי, שאין עוררין שאין לו צידוק.
מעבר לזה, גיא לוזון גומר לעצמו את הקריירה. מאמן שמכבד את עצמו, וחושב שהוא בעל היכולות המתאימות לאמן נבחרת, חייב לוותר על המינוי, ולחכות למועד מתאים יותר, שאבי לוזון יסיים את הקדנציה שלו על מנת להתמנות.

אבי לוזון, בתור מחזיק משרה ציבורית בכירה, מקבל כסף מהציבור, מקבל נתח מתקציב המדינה, וממפעל הפיס וכדומה, חייב לצאת מהבועה שחיי בה בימיו בפתח תקווה, ולהבין שהוא חייב לתת דין וחשבון לציבור משלמי המיסים הישראלי שרוצה לראות נבחרת ישראלית מבלי העסקנות מסביב, זה משפיע על הקהל שמרגיש שעובדים עליו, ויוצר ביקורת על כל פעולה שהנבחרת תעשה.

קחו לדוגמא את נבחרת ישראל בכדורסל, את הקרבה שהקהל נותן לה, את האהבה והפרגון שנותנים לה, בעיקר בגלל השקט התעשייתי שמסתובב באיגוד.
אם תשאלו חובבי ספורט רבים, הם אפילו לא ידעו להגיד לכם מי הוא ראש האיגוד, ומה קורה מסביב. שהנבחרת הפסידה לפינלנד, לא היה עליהום ציבורי על היכולת הפושרת, וההפסד הלא הצפוי הזה, בגלל שיש רצון אמיתי להצלחתה של הנבחרת, של האנשים הסובבים אותה, והשחקנים שמשחקים.

אתם יכולים לחשוב על מצב דומה בכדורגל? שהנבחרת האולימפית תפסיד באיזה משחק לקפריסין, וזה לא יגרור ביקורת עצומה על כל התהליך של המינוי והתנהלות ההתאחדות לכדורגל? ובסופו של יום, הנפגעים יהיו לא אחרים מהשחקנים, שיודעים שמעכשיו הם תחת זכוכית מגדלת, ושכל פעולה שלהם נגד המאמן, תפגע בהם לטווח הארוך, לנוכח החשיבות והעוצמה הרבה שיש למשפחת לוזון בהתאחדות.

ההתאחדות מתנהגת כמו חברי הכנסת שלנו, נפוטיזם בתור ערך עליון, ואי יכולת לקבל ביקורת, וחוסר מקצועיות משוועת. אני מקווה שגיא לוזון יצליח, אבל גם אני כבר מחדד את הסכינים למקרה שלא.

לטור כדורגל ישראלי – הבזיון של המדינה
בחזרה לקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “גיא לוזון – מינוי ראוי או בזוי?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *