באיזו ליגת כדורגל הכי כיף לצפות?

תמיד עושים השוואות בין ליגות הכדורגל באירופה – מי היא הליגה הטובה ביותר?

בשנים האחרונות הקבוצות האנגליות הגיעו להישגים הגדולים ביותר במסגרות האירופאיות (למרות חוסר ההצלחה לפני שנה), אך האם זה הופך את הליגה האנגלית לטובה ביותר? אני לא בטוח, ואני גם לא יודע אם זה משנה. אני חושב שהשאלה צריכה להיות אחרת, השאלה צריכה להיות – איזו ליגה הכי כיף לראות? אני עדיין מתבלט לגבי התשובה. מה שבטוח, התשובה היא לא הליגה הספרדית. אני מתבלט בין הליגה האנגלית, והליגה הגרמנית.

למה דווקא הליגה האנגלית? נכון, לא תמיד הכדורגל שם הוא הכי יפה לעין. אבל המחויבות של השחקנים בליגה האנגלית היא בלתי נגמרת. גם משחק שמסתיים בתוצאה 0:0 יכול להיות מרתק במשך 90 דקות. הקהל יושב ממש על המגרש וזה מוסיף מאוד לאווירת הצפייה. ההשקעה של השחקנים היא דבר מדהים, והלוואי ואצלנו בישראל שחקנים היו משקיעים ומחויבים כמו השחקנים בליגה האנגלית.

למה הליגה הגרמנית? סיבה ראשונה, כמות השערים. כמעט בכל שנה ממוצע השערים הגבוה ביותר הוא בליגה הגרמנית. הקבוצות משחקות פתוח, מהר ויפה לעין, וכתוצאה מכך מגיעים השערים. בגרמניה יש גם את ממוצע הצופים הגבוה ביותר שנה אחר שנה. הקהל מחזיר לשחקנים על התצוגות שהם נותנים בכל שבוע.

בליגה הספרדית יש משחקים מצוינים, אין ספק. ברצלונה – ריאל מדריד, כמובן. ברצלונה – ולנסיה ועוד. אבל יש משחקים שאתה תוהה איך הם יכולים להתקיים בליגה הספרדית. ולא בגלל היכולת, אלא בגלל המחויבות, בדיוק ההיפך מהליגה האנגלית. קבוצה כמו מיורקה סביר להניח שהיא הרבה יותר כשרונית מבחינת כדורגל מאשר קבוצה כמו האל סיטי, אך כאשר רואים משחקים של שתי הקבוצות, השחקנים של האל סיטי יהיו מחויבים 38 משחקים בעונה, והשחקנים של מיורקה סביר להניח שלא.

לכן, אני בהחלט מעדיף לראות את הליגה האנגלית ו/או את הליגה הגרמנית על פני הליגה הספרדית, הליגה הצרפתית, וכמובן כמובן על פני הליגה הישראלית.

בחזרה לקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “באיזו ליגת כדורגל הכי כיף לצפות?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *