אליפות העולם לא תהיה של נבחרת ארצות הברית

אתמול בלילה יצא לי לראות בפעם הראשונה את נבחרת ארצות הברית בכדורסל, אשר מתכוננת לאליפות העולם בכדורסל שתתחיל ביום שבת הקרוב (28 לאוגוסט).

נבחרת ארצות הברית שיחקה מול ליטא במשחק הכנה אשר התקיים במדריד.

הרבע הראשון היה נוראי מבחינת נבחרת ארצות הברית, והוא הסתיים בתוצאה 15:7 לליטא, כאשר האמריקאים קולעים ב – 3 מ-21 מהשדה. רק בזכות הגנה חזקה הם ירדו בפער מינימאלי. ברבע השני ההתקפה של נבחרת ארצות הברית התייצבה מעט והם ירדו בפיגור נקודה (29:28).
ברבע השלישי היכולת האתלטית של האמריקאים באה לידי ביטוי, הם התחילו לחטוף כדורים וגם לקלוע בהתקפה בעיקר בזכותם של רודי גיי שחקנה של ממפיס וראסל ווסטברוק וירדו ביתרון 8 בסיומו של הרבע השלישי. הרבע הרביעי המשיך כמו שהשלישי הסתיים, האמריקאים המשיכו ללחוץ, וכתוצאה מכך קלעו סלים קלים, ולבסוף ניצחו בתוצאה 77:61.

המשחק הזה היה חשוב מאוד לנבחרת ארצות הברית על מנת שיבינו שלא ילדים משחקים מולם, ויש נבחרות טובות בעולם. ליטא היא נבחרת די בינונית והיא עשתה לאמריקאים חיים קשים. אם האמריקאים ישחקו כך מול ספרד, יוון או ארגנטינה התוצאה תהיה הפוכה והאמריקאים ירדו מושפלים שוב.

כאשר ג'רי קולאנג'לו בנה את הנבחרת הזו אני חשבתי שנראה חבורה של שחקנים צעירים ורעבים שירצו להוכיח שגם בלי הכוכבים הגדולים (לברון ג'יימס, קובי בראיינט, כרמלו אנט'וני) ששיחקו בנבחרת שזכתה במדליית הזהב באולימפיאדה הם עדיין יראו לעולם שארצות הברית היא מעצמת הכדורסל מספר אחת, אבל אם לשפוט לפי המשחק מול ליטא האמריקאים לא למדו דבר. נבחרת מזלזלת שחושבת קודם כל על דאנק ולא על הסל. חושבת קודם כל על השואו טיים ולא על המשחק הפשוט. נבחרת ארצות הברית הפסידה כך טורניר גדולים, ואני צופה שאותו הדבר יקרה גם באליפות העולם הקרובה. רודי גיי מנסה לתת דאנק יפה במקום להניח את הכדור בטבעת, ראז'ון רונדו מנסה למסור כאילו הוא במשחק אולסטאר, ואריק גורדון מחטיא דאנק במקום לסיים את ההתקפה בליי אפ קל. מי שהכי הרגיז אותי הוא צ'ונסי בילאפס, השחקן הכי מבוגר, הכי מנוסה בנבחרת ומי שאמור להוריד את החבורה הצעירה לקרקע . כל מסירה של בילאפס אתמול כאילו נלקחה מאיזה משחק אולסטאר חסר משמעות. הוא הרבה לאבד כדורים, ניסה לעשות דברים בכוח, ועשה בדיוק את ההיפך ממה שמצפים ממנו.

נבחרת ארצות הברית בכדורסל לא משחקת כדורסל. היא משחקת הגנה חזקה (בגלל האתלטיות שלה) ויוצאת למתפרצות. זה לא כדורסל. היא עדיין לא יודעת להגן מול הפיק אנד רול (ככה היא הפסידה את רוב המשחקים באליפות העולם בכדורסל לפני 4 שנים), כל משחק ההתקפה של ארצות הברית הוא מקרי, ואין שום זכר לתרגיל אחד.

אם נבחרת ארצות הברית תגיע לחצי גמר אליפות העולם בכדורסל זו תהיה הפתעה גדולה עבורי.
ספרד, יוון וארגנטינה נבחרות יותר טובות ממנה ואני צופה שאחת מהן תהיה אלופת העולם.

לטור נבחרת ארצות הברית באליפות העולם בכדורסל
לטורים בנושא כדורסל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “אליפות העולם לא תהיה של נבחרת ארצות הברית”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *