אליפות העולם בכדורסל – הנבחרות שכדאי לשים אליהן לב

אליפות העולם בכדורסלאליפות העולם בכדורסל נפתחת ביום שבת הקרוב והיא צפויה להיות פתוחה ומרתקת מתמיד. בטור הבא נביא סקירה קצרה של הנבחרות המועמדות לזכייה.

נבחרת ארצות הברית באופן טבעי היא המועמדת הבחירה לזכייה באליפות העולם בכדורסל.
אומנם הנבחרת לא מורכבת מהכוכבים הגדולים של ה – NBA כמו לברון ג'יימס, קובי בראיינט ודוויט האוורד, אבל היא מעמידה חבורת שחקנים צעירים ורעבים, שרוצים להחזיר את התואר הביתה לארצות הברית. במשחקי ההכנה הוכיחה נבחרת ארצות הברית שהיא מוכנה לטורניר אליפות העולם בכדורסל כאשר היא הביסה את סין ואת צרפת, וגם ניצחה את נבחרת ספרד החזקה במדריד לעיני 15 אלף צופים עוינים בתוצאה 86:85.
נבחרת ארצות הברית היא הנבחרת הכי צעירה שתיקח חלק באליפות העולם בכדורסל, והגיל הממוצע של שחקניה הוא כ-23. הכוכב הגדול של הנבחרת הוא קווין דוראנט, שחקנה של אוקלהומה סיטי ת'אנדר, אשר סיים כמלך הסלים הצעיר ביותר בהיסטוריה של ה – NBA.

סגל נבחרת ארצות הברית לאליפות העולם בכדורסל – צ'ונסי בילאפס (דנבר), טייסון צ'נדלר (דאלאס), סטפן קארי (גולדן סטייט, (קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי), רודי גיי (ממפיס), אריק גורדון (קליפרס), דני גריינג'ר (אינדיאנה), אנדרה איגודאלה (פילדלפיה), קווין לאב (מינסוטה), למאר אודום (לייקרס), ראסל ווסטברוק (אוקלהומה סיטי), דריק רוז (שיקגו).

נבחרת ספרד אלופת העולם המכהנת היא מועמדת בכירה נוספת לזכייה בתואר.
ספרד מעמידה נבחרת איכותית ביותר לטורניר אליפות העולם בכדורסל. אומנם הכוכב הגדול שלה פאו גאסול בחר לנוח הקיץ ולא ישתתף בטורניר אבל לספרד לא חסרים שחקנים חזקים, חלקם שחקני NBA. ספרד נחלה מכה קשה כאשר הרכז הפותח שלה חוזה קלדרון נפצע במשחק ההכנה מול ארה"ב ולא יקח חלק בטורניר אליפות העולם בכדורסל.

סגל נבחרת ספרד לאליפות העולם בכדורסל (לא סופי)– פאבלו אגוילר, רודי פרננדז, ריקי רוביו, חואן קרלוס נבארו, פליפה רייס, ויקטור קלאבר, סרחיו יול, רפאל מרטינז, מארק גאסול, אלכס מומברו, חורחה גרבאחוסה, פראן ואסקז, פרננדו סאן אמטריו, קרלוס סוארז, ראול לופז

נבחרת ארגנטינה כמו תמיד מעמידה נבחרת חזקה והיא תרצה לשחזר את ההישג הנפלא משנת 1950 כאשר היא זכתה באליפות העולם בכדורסל. בשנת 2008 באולימפיאדה ארגנטינה זכתה במדליית הארד, ובאליפות העולם האחרונה ב – 2006 היא הגיעה למקום הרביעי. לנבחרת ארגנטינה מספר שחקני NBA מצוינים כמו לואיס סקולה, אנדרס נוצ'יוני וקרלוס דלפינו. כוכב הנבחרת מאנו ג'ינובילי לא יקח חלק בטורניר אליפות העולם בכדורסל.

סגל נבחרת ארגנטינה לאליפות העולם בכדורסל – לואיס סקולה, קרלוס דלפינו, רומן גונזאלס, פבריציו אוברטו, פאבלו פריג'יוני, פאולו קווינטרוס, לאונרדו גוטיירז, אנדרס נוצ'יוני, חואן גוטיירז, לואיס צ'קיירה, הרנן יאסן, פדריקו קמרצ'יס.

נבחרת יוון כמו תמיד תהווה פקטור משמעותי. נבחרת פיזית, ממושמעת שמשחק כדורסל הגנתי ויש כאלה שיאמרו גם מכוער. במשחק הכנה לקראת אליפות העולם בכדורסל ניצחה יוון את נבחרת רוסיה בתוצאה 101:63 בהצהרת כוונות רצינית לקראת טורניר אליפות העולם בכדורסל.
מעניין יהיה לדעת אם פיב"א תחליט להרחיק חלק משחקניה לאחר קרב המהלומות מול נבחרת סרביה במשחק הכנה לפני מספר ימים.

סגל נבחרת יוון לאליפות העולם בכדורסל – דימיטריס דיאמנטידיס, קונסטנטינוס וסילאידיס, ניקוס זיסיס, אנטוניס פוטציס, ואסיליס ספאנוליס, יואניס בורוסיס, ניק קלאייטיס, קוסטאס קיימאקוגלו, קונסנטינוס פאפאניקולאו, סטרטוס פרפרוגלו, גיאורגוס פרינטזיס, סופוקליס שחורציאניטיס, קוסטאס צרצריס, יאן ווגיוקאס

נבחרת נוספות אשר כדאי לשים אליהם לב בטורניר אליפות העולם בכדורסל הן נבחרת טורקיה המארחת. טורקיה אומנם לא הנבחרת הכי מוכשרת בעולם, אבל עם התמיכה של הקהל הטורקי אסור להספיד אותה.
נבחרת סרביה נבחרת מוכשרת, והתוצאות שלה תלויות הרבה איך הראש של השחקנים שלה יהיה.
בנוסף נבחרת סרביה מחכה להחלטה של פיב"א היום בנוגע לעונשים בעקבות הקרב שלה מול שחקני יוון במשחק ההכנה.
כדאי לשים לב גם לנבחרות רוסיה, ליטא, ברזיל וסלובניה.

טורים נוספים בקטגורית כדורסל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *