אז רומא כן נבנתה בקיץ אחד?

רומא אמנם לא נבנתה ביום אחד, אבל לפי הרושם והציפיות ההולכות וגוברות אולי תוך שנה נראה רומא אחרת לגמרי. בעלים חדשים ,שחקנים חדשים והמון ספקולציות- רומא מודל 2011/2012 יוצאת לדרך

רומא עברה תוך פחות מחצי שנה זעזוע ששנים רבות לא נראה בכדורגל האיטלקי. בעלים זרים מתוצרת ארה"ב, (הראשונים בכדורגל האיטלקי), ניסיון לשנות תפיסת עולם (ברצלונה ב'),מאמן חדש, שחקנים חדשים ובעיקר תחושה טובה המרחפת מעל המועדון.

סמלה של אסוצ'אציונה ספורטיבה רומא הוא זאבה המניקה את רמוס ורומולוס, תאומים שעל פי האגדה ניצלו ע"י טיפולה של הזאבה ואף אחראיים להיווסדה של העיר. הזאבים נחשבים לסמלה של העיר, אך האם הבעלים החדשים של הקבוצה ובראשם תומס די בנדטו יהיה למושיע החדש של העיר?  עד כה אכן זה נראה מרשים. אחרי שבתחילת 2011 רכש די בנדטו את הקבוצה מידי נשיאת רומא רוסלה סנסי, בתו של  איל הנפט, פרנקו סנסי, ששלט במועדון עד יום מותו ב-2008.
סנסי נאלצה למכור את  הקבוצה לאחר שנקלעה לחובות כבדים, ולאחר 18 שנים בבעלות משפחתה, הקבוצה עברה לידי בנדטו. הוא רכש 67% ממניות מהמועדון תמורת 70.3 מיליון יורו – 60% מתוכם יוחזקו בידיו, ועוד 40 אחוז יהיו בבעלות הבנק הגדול באיטליה, .UNICREDIT

השם די בנדטו גורם לחשד מסוים על היותו איטלקי ,ואכן יש לו שורשים כאלו, אך מדובר בעיקר במיליונר אמריקני ששייך לקבוצה שגם רכשה בשנה שעברה את ליברפול. לדי בנדטו יש תוכניות ברורות לגבי קבוצתו החדשה, ובדומה להתנהלות קבוצת הבייסבול שברשותו (בוסטון רד סוקס), עוד לפני סיום הליך הרכישה הצהיר על שתי מטרות עיקריות: האחת היא שהקבוצה תתנהל על פי חוקי הפייר פליי החדשים ותתאזן מבחינה כספית, והשנייה היא לבנות אצטדיון חדש לג'יאלורוסי, "אנחנו צריכים אצטדיון חדש ושונה, בסגנון אנגלי שידרבן את השחקנים", אמר והוסיף כי, "האולימפיקו לא עושה צדק עם התשוקה של האוהדים הרומאים, היציעים רחוקים מדי מהדשא והאווירה נאבדת".

אז קדימה לעבודה

לאחר הרכישה, רומא עברה מיד לתחילת הפרויקט החדש שכולל ניסיון לחיקוי המודל הקאטלוני: הבאת מאמן שיביא עימו את הרוח החדשה שהמועדון כל כך רוצה, ורכישת שחקנים צעירים ונחושים שיצעידו את המועדון קדימה. המטרה הראשונה הושגה עם תחילת הקיץ כאשר הגיע המנהל הספורטיבי, פרנקו באלדיני, שהוא עוזרו של פאביו קאפלו בנבחרת אנגליה. המנהל החדש של רומא יגיע רשמית לאחר שקיבל את השחרור מהאנגלים, ויצטרף רק עם סוף קמפיין המוקדמות של יורו 2012. לאחר כמה שבועות של דיבורים התממשה גם הגעתו של הספרדי לואיס אנריקה, שמונה למאמן הקבוצה.

לא במקרה אנריקה הגיע לרומא. שחקנה לשעבר של ברצלונה (וריאל מדריד), יודע בדיוק איך השיטה אמורה להתנהל. השאלה הגדולה האם אנריקה שאימן אשתקד ובהצלחה רבה את ברצלונה ב', יצליח בדומה לחברו לקבוצה לשעבר פפ  גווארדיולה?  ימים יגידו, אך בכל הקשור ברכש ובמוטיבציה, אנריקה כבר החל לעבוד ממזמן. פרנצ'סקו טוטי, סמלה הגדול ביותר של רומא, שקיבל ביקורת קשה מצד באלדיני באומרו כי , יש לטוטי עוד ארבע או חמש שנים להישאר על מגרשי הכדורגל. אם הוא יפסיק להתעצל וישים סוף לסטיגמה הלא ספורטיבית שהוא יצר לעצמו, עוד נראה ממנו דברים יפים". טוטי מצידו נעלב, אך זה בדיוק הדבר שלואיס אנריקה חיכה לו – לתמוך בכוכב ולרכוש את אמונו. בשנים האחרונות ולמרות הכיבושים והפיכתו השנה לכובש החמישי בכל הזמנים בכדורגל האיטלקי (לאחר שעבר את רוברטו באג'ו עם 207 שערים) , לא הראה טוטי את הניצוצות שאפיינו אותו, ובנוסף הרבה להסתכסך עם מאמניו, כשקלאודיו ראניירי הוא האחרון שהתעמת עם הכוכב הבלתי מעורער הזה. אנריקה בניסיון להתחבב על אוהדי רומא ועל טוטי עצמו, הסביר כי טוטי הוא ייחודי ומאוד חשוב לפילוסופיית המשחק שלו שדוגלת במשחק התקפי.

כמו כן, לאחר שהתמנה למאמנה החדש של רומא, אנריקה החל בשלב של חיזוק הקבוצה, קרי שחקנים חדשים שיתאימו לפרויקט החדש ולסגנונו. קיבצנו עבורכם את השחקנים שהגיעו ,אלה שעזבו וכל הספקולציות:

הגיעו:

בוז'אן קרקיץ, חלוצה בן ה-20 של ברצלונה אשתקד עבר תמורת 12 מיליון יורו, אריק לאמלה– קשר נבחרת ארגנטינה הצעירה וריבר פלייט עבר תמורת 12 מליון יורו, חוזה אנחל ואלדז– מגנה המוכשר של ספורטינג גיחון ונבחרת ספרד הצעירה עבר תמורת 4.5 מליון יורו והעברתו נחשבת ל"חטיפה", לאחר שרומא הצליחה לשים ידה עליו לאחר מאבק עם ברצלונה על שירותיו, וגבריאל היינצה – מגנה הארגנטינאי הוותיק בן ה-33 של מארסיי אשתקד.

עזבו:

ג'ון ארנה ריסה(פולהאם), פליפ מקסס(מילאן), ג'רמי מנז(פסז') ואלכסנדר דוני(ליברפול).

ספקולציות:

למרות רצונו של לואיס אנריקה לראות את מירקו וויצ'ניץ ממשיך בשורות רומא, עזיבתו כנראה בלתי נמנעת לאחר שסרב להארכת החוזה במועדון. כמעט כל קבוצה אפשרית כבר נקשרה אליו בין אם זו מנצ'סטר סיטי/יונייטד, בלקבורן, סנדרלנד, טוטנהאם, צ'לסי וכשהההצעה החדשה והחמה מדברת על חילופי שחקנים עם יובנטוס כאשר ווצ'יניץ' יעבור לביאנקונרי תמורת קלאודיו מרקיסיו.

דניאלה דה רוסי – רומא אינה מעוניינת לשחרר את קשרה הנהדר וסמלה השני מלבד פרנצ'סקו טוטי, אך בעקבות הפיכתו בשנה הבאה לשחקן חופשי, במועדון חוששים מעזיבתו ללא תמורה. רומא עדיין לא ישבה עם דה רוסי על הארכת חוזה, אך הצעות כבר יש מצדם של מנצ'סטר סיטי,ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד. המועדון רמז כי דה רוסי לא יעזוב תמורת פחות מ-28 מיליון יורו.

מארטן סטקלנבורג -שוערה של נבחרת הולנד ואייאקס כמעט בוודאות יעבור לעיר הנצח לאחר שהאפשרות לרכוש את שוערה הקמרוני של אספניול, קרלוס קאמני, ירדה מהפרק. סטקלבורג יעבור כל הנראה תמורת 9 מליון יורו.

סיכוי גדול שגם מארקו בוריילו, חלוץ הקבוצה, יעשה את הדרך אל הליגה הצרפתית ויחבור ביחד לג'רמי מנז בפ.ס.ז', זאת לאחר שלאונרדו מאמנה החדש של הצרפתים הביע את רצונו לראות את החלוץ משחק במועדון.

שמות רבים עולים בהקשר של רומא בימים אלה: אלברטו אקווילאני ואמיליאנו אינסואה (ליברפול), פאבלו סאבלטה (מנצ'סטר סיטי) ודוידה סאנטון (אינטר) אם כי הכול עדיין בגדר ספקולציות בלבד.

האימונים כבר החלו, והשחקנים מתחילים לעכל את שיטות האימון של לואיס אנריקה ואינם מסתירים את התלהבותם מכך. סימונה פרוטה אף הוסיף כי לאנריקה יש יכולת תקשורת נהדרת, הוא דמות חיובית  ויש לו דרך שונה של אימון ומשחק ממה שרכש עד היום.

המפכה החדשה של די בנדטו יצאה לדרך והמודל העסקי החדש שהוא מנסה להכניס לכדורגל האיטלקי ינפיק הצלחות, תלוי הרבה במאמן הספרדי החדש שינסה לקדם את הקבוצה לימי הזוהר שלה ולאליפות, התואר לו מחכים בצד האדום של בירת איטליה מאז 2001.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *