אזהרה לכל ההורים! אל תתנו לילדים שלכם לאכול פריכיות אורז!

מוצרי אורז שאפשר לקנות בכל מכולת וסופר מרקט יכולים להזיק מאוד לילדים שלכם. מחקר חדש מצא שרמות גבוהות של חומרים מסרטנים נמצאים בחלק מהמאכלים האהובים עלינו ועל הילדים שלנו, וכל ההורים צריכים להיות מודעים.

אחרי שבחנו 102 מוצרי אורז, סוכנות המזון הארצית בשבדיה, מצאה רמות גבוהות של חומרים מסרטנים בחלק מהמוצרים.

לאחר המחקר, ארגון בטיחות המזון בחן את ההמלצות שלו על אורז, כשהוא ממליץ לילדים לא לאכול אורז או מוצרי אורז כמו אטריות אורז, דגני בוקר עשויים מאורז, ובמקרה של פריכיות אורז – ילדים צריכים להימנע מהם לגמרי.

"אנחנו כבר יודעים שאורז מכיל ארסניק (ארסן), ומה שאנחנו יודעים עכשיו זה שיש מוצרים בשוק שמכילים רמות גבוהות של החומר המסרטן. ילדים מתחת לגיל 6 לא צריכים לאכול עוגות אורז, מעל גיל 6 זה בסדר, אך במתינות. מותר לאכול אורז ומוצרי אורז, אבל לא בכמויות גדולות", אמרה אמה הלדין אנקרברג, מומחית רעלים בסוכנות המזון השבדית.

מבוגרים שאוכלים הרבה אורז (7 פעמים בשבוע ויותר), צריכים לשקול להוריד את כמויות הצריכה שלהם.

"אם אתם אוכלים יותר אורז מהכמות הזאת, בהחלט כדאי לכם להוריד בכמות", היא הוסיפה.

על ארסניק ואורז

ארסניק הוא חומר מסרטן שאחרי חשיפה רבה יכול לגרום לגידולים בעור, ריאות, שלפוחית, וגם בכבד, כליות וערמונית. חשיפה כרונית לארסניק יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות כגון מחלות לב וכלי דם, נזק לכבד, שיעול כרוני, סוכרת ובעיות נוירולוגיות, במיוחד אצל ילדים.

בשנים האחרונות, הימצאות ארסניק באורז תינוקות ומוצרי אורז גרם לתשומת לב רבה. כמות הארסניק באורז תלויה בגורמים רבים, כגון האזור החקלאי ממנו מגיע האורז, שיטות החקלאות, ושיטות ההכנה (דגנים מלאים בדרך מכילים יותר ארסניק מאשר אורז מלוטש).

3 תגובות בנושא “אזהרה לכל ההורים! אל תתנו לילדים שלכם לאכול פריכיות אורז!”

  1. הכתבה הכי מונפצת ושקרית שקראתי ביום כיפור, וקראתי הרבה שטויות.. אין אסמכתא לשום דבר, אין אפילו שם למחבר הכתבה (מערכת ישראספורט??? מה לישראספורט ולאזהרות נגד פריכיות אורז להורים?), בקיצור אתם מביכים מאוד, אני מקווה לפחות שהכתבה ממומנת ו/או שעשיתם מספיק כסף/תעבורה מהקליקבייט הזה, שכן כזה רקבון מוסרי לא ראיתי כבר זמן מה

  2. קןניצ'יווה

    האם זה נכון גם לגבי סאקי??
    אני שותה הרבה סאאאאקי!!!
    אני מעריץ את התרבות היפנית
    ואורז מרכיב מרכזי בתרבות היפנית!!!
    מה לגבי חומרי סיכה על בסיס אורז? ?
    גם מסוכן להשתמש???
    אריגאטו!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *